הטלת לחש

כאשר דמות מטילה לחש, אותם כללים בסיסיים חלים, ללא קשר למקצוע הדמות או להשפעות הלחש.

כל תיאור לחש מתחיל בקטע מידע הכולל את שם, דרג, מסורת הקסם, זמן ההטלה, טווח, רכיבי ומשך הלחש. שאר תיאור הלחש מציין את השפעותיו.

זמן הטלה

כדי להטיל את רוב הלחשים נדרשת פעולה אחת, אבל חלק מהלחשים דורשים פעולה נוספת, פעולת תגובה או הרבה יותר זמן.

פעולה נוספת

לחש שמוטל כפעולה נוספת הוא לחש מהיר במיוחד. אתה חייב להשתמש בפעולה נוספת בתורך כדי להטיל את הלחש, בתנאי שלא השתמשת כבר בפעולה נוספת בתור זה. אתה לא יכול להטיל לחש נוסף באותו התור, למעט לחשונים עם זמן הטלה של 1 פעולה.

פעולת תגובה

ניתן להטיל חלק מהלחשים כתגובה. לחשים אלה לוקחים שבריר של שנייה ומוטלים בתגובה לאירוע כלשהו. אם ניתן להטיל לחש כתגובה, תיאור הלחש מציין בדיוק מתי ניתן לעשות זאת.

זמני הטלה ארוכים יותר

לחשים מסוימים (כולל לחשים המוטלים כטקסים) דורשים זמן רב יותר: דקות או אפילו שעות. כאשר אתה מטיל לחש עם זמן הטלה הגדול מפעולה אחת או פעולת תגובה, אתה חייב לנצל את הפעולה שלך להטלת הלחש בכל תור, ואתה חייב לשמור על ריכוז בזמן שאתה עושה זאת (ראה "ריכוז" בהמשך). אם הריכוז שלך נשבר, הקסם נכשל, אבל אתה לא מנצל יחידת לחש. אם אתה רוצה לנסות להטיל את הלחש שוב, אתה חייב להתחיל מחדש.

טווח

מטרת הלחש חייבת להיות בטווח הלחש. עבור לחש כמו קליע קסם, המטרה היא יצור. עבור לחש כמו כדור אש, המטרה היא נקודה בחלל שבה כדור האש מתפרץ.

לרוב הלחשים יש טווחים המגודרים במטרים. לחשים מסוימים יכולים לפעול רק על יצור (כולל אותך) שאתה נוגע בו. לחשים אחרים, כגון הלחש מגן, משפיעים רק עליך. ללחשים אלה יש טווח ״עצמי״.

ללחשים שיוצרים השפעה בצורת חרוט או קו שמקורה בך יש גם טווח של ״עצמי״, המציין כי נקודת המוצא של השפעת הלחש חייבת להיות אתה (ראה "אזורי השפעה").

לאחר שהלחש הוטל, ההשפעות שלו אינן מוגבלות יותר על ידי הטווח שלו, אלא אם כן תיאור הלחש מציין אחרת.

רכיבים

רכיבי הלחש הם הדרישות הפיזיות שאתה חייב למלא כדי להטיל אותו. כל תיאור לחש מציין אם הוא דורש רכיבים קוליים (ק), תנועתיים (ת) או חומריים (ח). אם אינך יכול לספק רכיב כלשהו של הלחש, אינך יכול להטיל את הלחש.

קולי (ק)

רוב הלחשים דורשים לומר מספר מילים מסתוריות. המילים עצמן אינן מקור כוחו של הלחש; השילוב המסוים של צלילים בגובה מסוים ועם תהודה מסוימת מתחיל את תנועת זרמי הקסם. לפי כך, דמות שפיה חסום או שנמצאת באזור של שקט, כגון זה שנוצר על ידי הלחש דממה, אינה יכולה להטיל לחשים עם מרכיב קולי.

תנועתי (ת)

תנועות הטלת לחשים עשויות לכלול מחוות חזקות או סדרה מסובכת של תנועות.

אם הלחש דורש מרכיב תנועתי, מטיל הלחש חייב להיות מסוגל להשתמש בחופשיות לפחות ביד אחת כדי לבצע מחוות אלה.

חומרי (ח)

הטלת לחשים מסוימים דורשת חפצים מסוימים, המפורטים בסוגריים ברשימת הרכיבים. דמות יכולה להשתמש בשקיק רכיבים או במוקד הטלת לחשים (המפורטים בסעיף "ציוד") במקום הרכיבים שצוינו עבור הלחש. לעומת זאת אם רכיב מכיל עלות מוגדרת, הדמות חייבת שיהיה לה רכיב מדויק זה לפני שהיא יכולה להטיל את הלחש.

אם לחש מציין כי רכיב חומרי נצרך על ידי הלחש, מטיל הלחש חייב לספק רכיב זה עבור כל הטלה של הלחש.

מטיל לחשים צריך שתהיה לו יד פנויה כדי להשתמש במרכיב החומרי של הלחש – או כדי לאחוז מוקד הטלת לחשים – אבל זו יכולה להיות אותה יד בה הוא משתמש כדי לבצע רכיבים תנועתיים.

משך

משך הלחש הוא הזמן שהלחש נמשך. משך יכול להיות מצוין בסיבובים, דקות, שעות או אפילו שנים. לחשים מסוימים מציינים כי ההשפעות שלהם נמשכות עד שהלחש מופג או נהרס.

מידי

לחשים רבים קורים מידית. הלחש פוגע, מרפא, יוצר או משנה יצור או חפץ בדרך שלא ניתן להפיג, מכיוון שהקסם מתקיים רק לרגע.

ריכוז

חלק מהלחשים דורשים ממך לשמור על ריכוז כדי שהקסם שלהם ישאר פעיל. אם אתה מאבד ריכוז, לחש כזה מסתיים.

אם הלחש דורש ריכוז, עובדה זו מופיעה בשורת משך הלחש, ומצוין גם לכמה זמן אתה יכול להתרכז בו. אתה יכול לסיים ריכוז בכל רגע (ללא שימוש בפעולה).

פעילות רגילה, כגון תנועה והתקפה, אינה מפריעה לריכוז. הגורמים הבאים יכולים לשבור ריכוז:

  • הטלת לחש נוסף הדורש ריכוז. אתה מאבד ריכוז בלחש אם אתה מטיל לחש נוסף הדורש ריכוז. אתה לא יכול להתרכז בשני לחשים בו זמנית.
  • נזק. בכל פעם שאתה סופג נזק בזמן שאתה מתרכז בלחש, אתה חייב לבצע זריקת הצלה לחוסן כדי לשמור על הריכוז שלך. הד״ק לבדיקה זו הוא 10 או מחצית מכמות הנזק שספגת, המספר הגבוה ביניהם. אם אתה סופג נזק ממקורות מרובים, כגון חץ ונשיפת דרקון, אתה מבצע זריקת הצלה נפרדת עבור כל מקור נזק.
  • חסר אונים או מת. אתה מאבד ריכוז בלחש אם אתה הופך חסר אונים או אם אתה מת.

השה״ם עשוי גם להחליט כי תופעות סביבתיות מסוימות, כגון גל השוטף אותך בזמן שאתה שט בלב בסופה, דורשות ממך להצליח בזריקת הצלה בד״ק 10 כדי לשמור על ריכוז בלחש.

מטרות

לחש טיפוסי דורש ממך לבחור מטרה אחת או יותר שיהיו מושפעות מקסם הלחש. תיאור הלחש מציין האם מטרות הלחש הן יצורים, חפצים או נקודות מוצא לאזור השפעה (מתואר בהמשך).

אלא אם ללחש יש השפעה נתפסת, יצור עשוי שלא לדעת שהוא מטרת לחש כלשהו. השפעה כדוגמת ברק מתפצפץ ברורה מעליה, אבל השפעה מעודנת יותר, למשל ניסיון לקרוא את מחשבותיו של יצור, בדרך כלל לא תהיה מורגשת, אלא אם הלחש מציין אחרת.

מסלול פנוי אל היעד

כדי לבחור מטרה, חייב להיות לך מסלול פנוי אליה, זאת אומרת שהיא לא יכולה להיות מאחורי מכסה מלא.

אם אתה בוחר נקודה שאתה לא רואה כנקודת המוצא לאזור השפעה ובינך לבין הנקודה יש מחסום כלשהוא, כגון קיר, נקודת המוצא נוצרת בצד הקרוב אליך של המחסום.

בחירת עצמך כמטרה

אם לחש מאפשר לך לבחור יצור כמטרה, אתה יכול לבחור את עצמך, אלא אם כן היצור חייב להיות עוין או שמצוין מפורשות שמדובר ביצור שאינו אתה. אם אתה נמצא בתוך אזור השפעה של לחש שאתה מטיל, אתה יכול לבחור את עצמך בתור מטרה.

אזורי השפעה

לחשים כגון ידיים בוערות וחרוט כפור מכסים שטח, כך שהם יכולים להשפיע על יצורים רבים בבת אחת.

תיאור הלחש מציין את אזור ההשפעה שלו, שבדרך כלל מופיע באחת מתוך חמש צורות: גליל, חרוט, כדור, קו או קובייה. לכל אזור השפעה יש נקודת מוצא, מקום שממנו אנרגיית הלחש מתפרצת. הכללים עבור כל צורה מציינים כיצד אתה בוחר את נקודת המוצא שלה. בדרך כלל, נקודת המוצא היא נקודה בחלל, אבל ללחשים מסוימים יש אזור השפעה שמקורו הוא יצור או חפץ.

השפעת הלחש מתפשטת בקווים ישרים מנקודת המוצא. אם לא קיים קו ישר ופנוי מנקודת המוצא למיקום שבאזור ההשפעה, מיקום זה אינו נכלל בשטח הלחש. כדי לשבור אחד מקווים דמיוניים אלה, מחסום חייב לספק מחסה מלא.

גליל

נקודת המוצא של גליל היא מרכז מעגל ברדיוס מסוים, המצוין בתיאור הלחש. המעגל חייב להיות על הקרקע או בגובה השפעת הלחש. האנרגיה בגליל מתפשטת בקווים ישרים מנקודת המוצא אל המעגל, ויוצרת את בסיס הגליל. השפעת הלחש נורית כלפי מעלה מהבסיס או כלפי מטה מחלקו העליון של הגליל, עד לגובה השווה לגובה הגליל.

נקודת המוצא של גליל נכללת באזור ההשפעה.

חרוט

חרוט משתרע מנקודת המוצא שלו בכיוון לבחירתך. רוחב החרוט בנקודה כלשהי לאורכו שווה למרחק הנקודה מנקודת המוצא. אזור ההשפעה של החרוט מציין את אורכו המרבי.

נקודת המוצא של חרוט אינה נכללת באזור ההשפעה, אלא אם אתה מחליט אחרת.

כדור

אתה בוחר את נקודת המוצא של הכדור, והכדור משתרע החוצה מנקודה זו. גודלו של הכדור מצוין כרדיוס במטרים מהנקודה.

נקודת המוצא של כדור נכללת באזור ההשפעה.

קו

קו משתרע מנקודת המוצא שלו במסלול ישר עד לאורכו ומכסה שטח המוגדר על ידי הרוחב שלו.

נקודת המוצא של קו אינה נכללת באזור ההשפעה, אלא אם אתה מחליט אחרת.

קובייה

אתה בוחר את נקודת המוצא של הקובייה, בכל מקום על פני ההשפעה הקובייתית. גודל הקובייה מציין את אורכו כל צד שלה.

נקודת המוצא של קובייה אינה נכללת באזור ההשפעה, אלא אם אתה מחליט אחרת.

זריקות הצלה

לחשים רבים מציינים כי המטרה יכולה לבצע זריקת הצלה כדי להמנע מחלק או מכל השפעות הלחש. הלחש מציין את התכונה שהמטרה משתמשת בה עבור ההצלה ומה קורה אם היא מצליחה או נכשלת.

הד״ק כדי להתגבר על הלחשים שלך שלך שווה ל-8 + מתאם תכונת הטלת הלחשים שלך + תוסף השליטה שלך + מתאמים מיוחדים שיש לך.

גלגולי התקפה

חלק מהלחשים דורשים ממטיל הלחש לבצע גלגול התקפה כדי לקבוע האם השפעת הלחש פגעה במטרה אליה כיוון. תוסף ההתקפה שלך עבור התקפות לחש שווה למתאם תכונת הטלת הלחשים שלך + תוסף השליטה שלך.

רוב הלחשים הדורשים גלגול התקפה כוללים התקפות בטווח. זכור שיש לך חסרון בגלגול התקפת טווח אם אתה נמצא בטווח ½1 מ׳ מיצור עוין שיכול לראות אותך ואינו חסר אונים.

 

מסורות הקסם

מחקר הקסם מחלק את הלחשים לשמונה קבוצות הנקראות מסורות קסם. חוקרים, ובמיוחד אשפים, מחלקים את כל הלחשים לקבוצות אלה, מתוך אמונה כי הקסם פועל תמיד באותו אופן, בין אם מקורו בלימוד מקיף או שהוא מוענק אל ידי ישות אלוהית כלשהי.

מסורות הקסם עוזרות לתאר לחשים; אין להן חוקים משלהן, אבל כללים אחרים מתייחסים למסורות שונות.

לחשי אשליה מטעים את החושים או את מוחם של אחרים. הם גורמים לאנשים לראות דברים שאינם שם, לא לראות דברים שנמצאים מולם, לשמוע קולות רפאים או לזכור דברים שלא קרו מעולם. אשליות מסוימות מיצרות תמונות רפאים שכל יצור יכול לראות, אבל האשליות הערמומיות ביותר משתילות את התמונה ישירות בראשו של יצור.

לחשי הקסמה פועלים על מוחם של אחרים, כדי להשפיע או לשלוט בהתנהגות שלהם. לחשים כאלה יכולים לגרום לאויבים לראות את מטיל הלחש בתור חבר, להכריח יצורים לפעול בדרך מסוימת או אפילו לשלוט ביצור אחר כמו בבובה.

לחשי חיזוי חושפים מידע, בין אם בצורה של סודות שנשכחו מזמן, הצצות אל העתיד, מיקומם של דברים נסתרים, האמת מאחורי אשליות או חזיונות של אנשים או מקומות מרוחקים.

לחשי יצירה כרוכים בהעברת חפצים ויצורים ממיקום אחד לאחר. חלקם קוראים ליצורים או לחפצים להופיע לצד מטיל הלחש, בעוד אחרים מאפשרים לו להשתגר למקום אחר. ישנם לחשי יצירה שיוצרים חפצים או השפעות יש מאין.

לחשי מגננה הם באופיים הגנתיים, אם כי לחלק מהם יש שימושים תוקפניים. הם יוצרים מחסומים קסומים, מבטלים השפעות מזיקות, פוגעים במסיגי גבול או מגרשים יצורים למישורי קיום אחרים.

לחשי תאובה משנים את אנרגיות החיים והמוות. לחשים כאלה יכולים להעניק מאגר נוסף של כוח חיים, לנקז את אנרגיית החיים של יצור אחר, ליצור אל-מתים או אפילו להחזיר את המתים לחיים.

יצירת אל-מתים באמצעות שימוש בלחשי תאובה כגון הנפשת מתים אינה מעשה טוב, ורק מטילי לחשים מרושעים משתמשים בלחשים כאלה לעתים קרובות.

לחשי תהפוכה משנים את המאפיינים של יצור, חפץ או של הסביבה. הם עשויים להפוך את האויב ליצור בלתי מזיק, לחזק את כוחו של בעל ברית, לגרום לחפץ לנוע לפי פקודתו של מטיל הלחש או לשפר את יכולות הריפוי הטבעיות של יצור כדי שיתאושש במהירות מפציעה.

לחשי תעצומה משתמשים באנרגיה קסומה כדי לייצר את ההשפעה הרצויה. חלקם גורמים לפיצוצי אש או ברקים. אחרים מתעלים אנרגיה חיובית כדי לרפא פצעים.

שילוב השפעות קסומות

השפעות לחשים שונים מתחברות יחדיו כל עוד משך הלחשים חופף. לעומת זאת ההשפעות של אותו לחש המוטל מספר פעמים לא משתלבות. במקום זאת, רק ההשפעה החזקה ביותר – למשל התוסף הגבוה ביותר – מאותם הטלות משפיעה בזמן שמשכי הלחשים חופפים.

לדוגמה, אם שני כהנים מטילים ברכה על אותה מטרה, דמות זאת נהנית מיתרונות הלחש רק פעם אחת; היא לא יכולה לגלגל שתי קוביות נוספות.