בין הרפתקאות

בין מסעות למעמקי מבוכים ולחימה ברשע עתיק, הרפתקנים צריכים זמן לנוח, להתאושש, ולהתכונן להרפתקה הבאה שלהם. הרפתקנים רבים משתמשים בזמן זה כדי לבצע גם משימות אחרות, כגון יצירת כלי נשק ושריון, מחקר, או ניצול הזהב שהם צברו בעבודה קשה.

במקרים מסוימים, הזמן עובר ללא ציון מיוחד או תיאור. כאשר מתחילה הרפתקה חדשה, השה״ם יכול פשוט להצהיר כי כמות זמן מסוימת עברה ולאפשר לך לתאר במונחים כלליים מה הדמות שלך עשתה בזמן זה. במקרים אחרים, השה״ם אולי ירצה לעקוב אחר הזמן שעובר מכיוון שאירועים שאתה לאו דווקא מודע אליהם קורים בינתיים.

הוצאות אורח חיים

בין הרפתקאות, אתה בוחר בסגנון אורח חיים מסוים ומשלם את עלות אורח חיים זה.

לבחירת אורח חיים מסוים אין השפעה מאוד משמעותית על הדמות שלך, אבל אורח החיים שלך יכול להשפיע על הדרך בה אחרים מתייחסים אליך. לדוגמה, כאשר אתה חי אורח חיים אצילי, יהיה לך קל יותר להשפיע על אצילי העיר מאשר כאשר אתה חי בעוני.

פעילויות פנאי

בין הרפתקאות, השה״ם עשוי לשאול אותך מה הדמות שלך עושה במהלך הזמן החופשי שלה. אורך תקופת הפנאי עשויות להשתנות, אך כל פעילויות הפנאי דורשות מספר מסוים של ימים כדי ליהנות מיתרונותיהן, ולפחות שמונה שעות בכל יום צריכות להיות מוקדשות לפעילות הפנאי כדי להחשיב יום זה. הימים אינם צריכים להיות רצופים. אם יש לך יותר מהכמות הדרושה של ימים, אתה יכול להמשיך לעשות את אותה הפעילות במשך תקופה ארוכה יותר, או לעבור לפעילות פנאי חדשה.

פעילויות פנאי אחרות מהמוצגות להלן אפשריות. אם אתה רוצה שהדמות שלך תנצל את זמן הפנאי שלה כדי לבצע פעילות שלא מכוסה כאן, דבר עם השה״ם שלך.

מלאכה

אתה יכול לייצר חפצים לא קסומים, כולל ציוד הרפתקנות ויצירות אמנות. אתה חייב לשלוט בכלים הקשורים לחפץ שאתה מנסה ליצור (בדרך כלל כלי אומן). ייתכן שתצטרך גם גישה לחומרים או למקומות מיוחדים הדרושים ליצירת החפץ. לדוגמה, דמות השולטת בכלי נפח צריכה גישה לכבשן כדי ליצר חרב או חליפת שריון.

עבור כל יום פנאי שאתה מבלה במלאכה, אתה יכול ליצר פריט אחד או יותר בשווי כולל שלא עולה על 5 מ״ז, ואתה חייב לנצל חומרי גלם בשווי השווה למחצית משווי החפצים הכולל. אם אתה רוצה ליצר חפץ בעל שווי שוק הגדול מ-5 מ״ז, אתה יכול ליצר אותו במהלך מספר ימים כאשר כל יום אתה מתקדם ב-5 מ״ז ביצורו עד שאתה מגיע לשווי השוק המלא של החפץ. לדוגמה, חליפת שריון לוחות (בשווי שוק של 1,500 מ״ז) לוקחת 300 ימי עבודה כדי ליצר אותה בעצמך.

דמויות יכולות לשלב את מאמציהן כדי ליצור חפץ בודד, ובלבד שהדמויות כולן שולטות בכלים הדרושים ועובדות יחד באותו מקום. כל דמות תורמת מאמץ בשווי 5 מ״ז עבור כל יום שהיא מקדישה לעזרה ביצור החפץ. לדוגמה, שלוש דמויות השולטות בכלים הנדרשים ובעלות גישה למקום הנדרש יכולות ליצר חליפת שריון לוחות ב-100 ימים, ובעלות כוללת של 750 מ״ז.

בעודך עוסק במלאכה, אתה יכול לקיים אורח חיים צנוע מבלי לשלם 1 מ״ז ליום, או אורח חיים נוח במחצית העלות הרגילה.

עיסוק במקצוע

אתה יכול לעבוד בין הרפתקאות ובכך לקיים אורח חיים צנוע מבלי לשלם 1 מ״ז ליום. יתרונות אלה ממשיכים כל עוד אתה ממשיך לעסוק במקצוע שלך.

אם אתה חבר בארגון שמספק לך תעסוקה, כגון מקדש או גילדת גנבים, אתה מרוויח מספיק כדי לקיים אורח חיים נוח.

אם אתה שולט במיומנות ההופעה ואתה משתמש בכישוריך במהלך זמן הפנאי שלך, אתה מרוויח מספיק כדי לקיים אורח חיים עשיר.

החלמה

אתה יכול להשתמש בזמן הפנאי בין הרפתקאות כדי להתאושש מפציעה חמורה, מחלה או רעל.

לאחר שלושה ימים של זמן פנאי שאתה מנצל למנוחה, אתה יכול לבצע זריקת הצלה לחוסן בד״ק 15. אם הצלחת בהצלה, אתה יכול לבחור באחת מהתוצאות הבאות:

  • השפעה אחת שמונעת ממך להשיב נקודות פגיעה מסתיימת.
  • במשך 24 השעות הקרובות, יש לך יתרון בזריקת הצלה כנגד מחלה אחת או רעל שמשפיע עליך.

מחקר

זמן הפנאי בין הרפתקאות הוא הזדמנות מצוינת לביצוע מחקר כדי להבין טוב יותר את התעלומות שנתגלו במהלך המערכה. מחקר יכול לכלול התעמקות בכרכים מאובקים ומגילות מתפוררות בספרייה או רכישת משקאות למקומיים כדי להוציא מהם שמועות ורכילות.

כאשר אתה מתחיל במחקר, השה״ם קובע האם המידע זמין, כמה ימי פנאי יידרש כדי למצוא אותו, והאם יש מגבלות כלשהן על המחקר (כגון צורך לחפש אדם, ספר או מקום מסוימים). כמו כן, השה״ם עשוי לבקש ממך לבצע בדיקת תכונה אחת או יותר, כגון בדיקת תבונה (חקירה) כדי למצוא רמזים לכיוון המידע שאתה מחפש, או בדיקת כריזמה (שכנוע) כדי לשכנע מישהו לעזור. לאחר שתנאים אלה הם התקיימו, אתה לומד את המידע אם הוא זמין.

עבור כל יום מחקר, אתה חייב להוציא 1 מ״ז כדי לכסות את ההוצאות שלך. עלות זו היא בנוסף להוצאות אורח החיים הרגילות שלך.

אימון

אתה יכול לנצל זמן בין הרפתקאות כדי ללמוד שפה חדשה או כדי להתאמן בשימוש בערכת כלים. השה״ם עשוי לאפשר אפשרויות אימון נוספות.

ראשית, עליך למצוא מדריך המוכן ללמד אותך. השה״ם קובע כמה זמן זה לוקח, והאם נדרשת בדיקת תכונה אחת או יותר.

האימון נמשך 250 ימים ועולה 1 מ״ז ליום. לאחר שאתה משקיע את הזמן וכסף הנדרשים, אתה לומד את השפה החדשה או מקבל שליטה בכלי החדש.