פייטן

מאפייני מקצוע

בתור פייטן, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים. 

נקודות פגיעה

קוביות פגיעה: 1ק8 לכל דרגת פייטן
נקודות פגיעה בדרגה 1: 8 + תוסף החוסן שלך
נקודות פגיעות בדרגות גבוהות יותר: 1ק8 (או 5) + מתאם החוסן שלך לכל דרגת פייטן מעבר לראשונה 

שליטה

שריון: שריון קל
נשק: נשק פשוט, חרב ארוכה, חרב קצרה, סיף, רובה קשת ידני
כלים: שלושה כלי נגינה לבחירתך
זריקות הצלה: זריזות, כריזמה
מיומנויות: בחר שלוש מיומנויות כל שהן 

ציוד

אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך: 

  • (א) סיף, (ב) חרב ארוכה , או (ג) כל נשק פשוט 
  • (א) חבילת דיפלומט או (ב) חבילת בדרן 
  • (א) לאוטה או (ב) כל כלי נגינה אחר 
  • שריון עור ופגיון
הפייטן
דרגה תוסף שליטה מאפיינים לחשונים ידועים לחשים ידועים – יחידות לחש לדרג לחש – 
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2+ הטלת לחשים, השראה פייטנית (ק6) 2 4 2
2 2+ כלבויניק, מזמור מנוחה (ק6) 2 5 3
3 2+ מועצת פייטנים, מומחיות 2 6 4 2
4 2+ שיפור ערך תכונה 3 7 4 3
5 3+ השראה פייטנית (ק8), מעיין השראה 3 8 4 3 2
6 3+ שבירת הקסמה, מאפיין מועצת פייטנים 3 9 4 3 3
7 3+ 3 10 4 3 3 1
8 3+ שיפור ערך תכונה 3 11 4 3 3 2
9 4+ מזמור מנוחה (ק8) 3 12 4 3 3 3 1
10 4+ השראה פייטנית (ק10), מומחיות, סודות קסומים 4 14 4 3 3 3 2
11 4+ 4 15 4 3 3 3 2 1
12 4+ שיפור ערך תכונה 4 15 4 3 3 3 2 1
13 5+ מזמור מנוחה (ק10) 4 16 4 3 3 3 2 1 1
14 5+ סודות קסומים, מאפיין מועצת פייטנים 4 18 4 3 3 3 2 1 1
15 5+ השראה פייטנית (ק12) 4 19 4 3 3 3 2 1 1 1
16 5+ שיפור ערך תכונה 4 19 4 3 3 3 2 1 1 1
17 6+ מזמור מנוחה (ק12) 4 20 4 3 3 3 2 1 1 1 1
18 6+ סודות קסומים 4 22 4 3 3 3 3 1 1 1 1
19 6+ שיפור ערך תכונה 4 22 4 3 3 3 3 2 1 1 1
20 6+ השראה עילאית 4 22 4 3 3 3 3 2 2 1 1

הטלת לחשים

למדת להתיר ולעצב מחדש את מרקם המציאות בהתאם לרצונותיך ולמוזיקה שלך. 

הלחשים שלך הם חלק ממגוון היכולות שלך, קסם שאתה יכולים להתאים למצבים שונים. 

לחשונים

אתה יודע שני לחשונים לבחירתך מרשימת לחשי הפייטן. אתה לומד לחשוני פייטן נוספים לבחירתך בדרגות גבוהות יותר, כפי שמצוין בעמודת ״לחשונים המוכרים״ בטבלת ״הפייטן״. 

יחידות לחש

טבלת ״הפייטן״ מראה כמה יחידות לחש יש לך בכדי להטיל לחשים מדרג 1 ומעלה. כדי להטיל את אחד הלחשים האלה, אתה חייב לנצל יחידה מדרג הלחש או גבוה יותר. אתה משיב את כל יחידות הלחש כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה. 

לדוגמה, אם אתה יודע את הלחש מדרג 1 ריפוי פצעים ויש לך יחידות לחש מדרג 1 ומדרג 2 שלא ניצלת עדיין, אתה יכול להטיל את הלחש באמצעות כל אחת מיחידות הלחש. 

לחשים ידועים מדרג 1 ומעלה

אתה יודע ארבעה לחשים בדרג 1 לבחירתך מרשימת לחשי הפייטן

עמודת ״לחשים ידועים״ בטבלת ״הפייטן״ מראה מתי אתה לומד לחשי פייטן חדשים לבחירתך. כל אחד מלחשים אלו חייב להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש. למשל, כאשר אתה מגיע לדרגה 3 במקצוע זה, אתה יכול ללמוד לחש חדש אחד מדרג 1 או 2. 

בנוסף, כאשר אתה עולה דרגה במקצוע זה, אתה יכול לבחור את אחד מלחשי הפייטן שאתה יודע ולהחליפו בלחש אחר מרשימת לחשי הפייטן, אשר חייב גם כן להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש. 

תכונת הטלת לחשים

תכונת הטלת הלחשים עבור לחשי הפייטן שלך הינה כריזמה. הקסם שלך בא מהלב ומהנשמה שאתה משקיע בביצועי המוזיקה או ההופעה שלך. בכל פעם שלחש מתייחס לתכונת הטלת הלחשים שלך, אתה משתמש בכריזמה. בנוסף, אתה משתמש במתאם הכריזמה שלך כדי לקבוע את ד״ק להצלה מלחשי הפייטן שלך, וכאשר אתה תוקף עם לחש כזה. 

ד״ק להצלה מלחשים = 8 + תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת הכריזמה שלך 

מתאם התקפות לחשים = תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת הכריזמה שלך 

הטלה טקסית

אתה יכול להטיל לחשי פייטן כטקס אם אתה יודע את הלחש ויש לו את התגית ״טקס״. 

מוקד הטלת לחשים

אתה יכול להשתמש בכלי נגינה (ראה "ציוד") כמוקד הטלת הלחשים עבור לחשי הפייטן שלך. 

השראה פייטנית

אתה יכול לעורר השראה באחרים באמצעות מילים או מוזיקה. כדי לעשות זאת, אתה יכול להשתמש בפעולה נוספת בתורך כדי לבחור יצור אחד מלבדך שנמצא בטווח 18 מ׳ ממך ויכול לשמוע אותך. היצור מקבל קוביית השראה פייטנית אחת: ק6. 

לאחר מכן, במשך 10 הדקות הבאות, היצור יכול לגלגל את הקובייה ולהוסיף את התוצאה לבדיקת תכונה אחת, גלגול התקפה אחד או זריקת הצלה אחת שהוא מבצע. היצור יכול לחכות עד לאחר גלגול ה-ק20 לפני שהוא מחליט אם להשתמש בקוביית ההשראה הפייטנית, אבל הוא צריך להחליט לפני שהשה״ם אומר אם הגלגול הצליח או נכשל. לאחר שהיצור גלגל את קוביית ההשראה הפייטנית, לא ניתן להשתמש בה שוב. ליצור יכולה להיות רק קוביית השראה פייטנית אחת בכל זמן נתון. 

אתה יכול להשתמש במאפיין זה מספר פעמים השווה למתאם הכריזמה שלך (לכל הפחות פעם אחת). אתה משיב את כל הקוביות שהשתמשת בהן כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה. 

קוביית ההשראה הפייטנית שלך משתנה כאשר אתה עולה לדרגות מסוימות במקצוע זה. הקוביה הופכת ל-ק8 בדרגה 5, ק10 בדרגה 10 ול-ק12 בדרגה 15. 

כלבויניק

החל בדרגה 2, אתה יכול להוסיף מחצית מתוסף השליטה שלך, מעוגל כלפי מטה, לכל בדיקת תכונה שאתה מבצע ולא כוללת כבר את תוסף השליטה שלך. 

מזמור מנוחה

החל בדרגה 2, אתה יכול להשתמש במוזיקה מרגיעה או דיבור רגוע כדי לעזור לבני-בריתך הפצועים להשתקם במהלך מנוחה קצרה. אתה וכל יצור ידידותי שיכול לשמוע אותך מופיע ומשיב נקודות פגיעות בסוף מנוחה קצרה על ידי ניצול קוביית פגיעה אחת או יותר, משיב 1ק6 נקודות פגיעה נוספות. 

נקודות הפגיעה הנוספות גדלות כשאתה מגיע לדרגות מסוימות במקצוע זה: ל-1ק8 בדרגה 9, ל-1ק10 בדרגה 13 ול-1ק12 בדרגה 17. 

מועצת פייטנים

בדרגה 3, אתה מתעמק בטכניקות המתקדמות של מועצת פייטנים לבחירתך, כגון מועצת הידע. הבחירה שלך מעניקה לך מאפיינים בדרגה 3 ושוב בדרגות 6 ו-14. 

מומחיות

בדרגה 3, אתה בוחר שתי מיומנויות בהן אתה שולט. תוסף השליטה שלך מוכפל עבור כל בדיקת תכונה שאתה עושה ומשתמשת באחת המיומנויות שבחרת. 

בדרגה 10, אתה יכול לבחור שתי מיומנויות נוספות ולקבל בהן יתרון זה. 

שיפור ערך תכונה 

כאשר אתה מגיע לדרגה 4 ושוב בדרגות 8, 12, 16 ו-19, אתה יכול להעלות ערך תכונה אחת לבחירתך ב-2, או שאתה יכול להעלות ערכי שתי תכונות לבחירתך ב-1. כרגיל, אתה לא יכול להעלות ערך תכונה מעבר ל-20 על ידי שימוש במאפיין זה. 

מעיין השראה

החל מהגיעך לדרגה 5, אתה משיב את כל השימושים שלך בהשראה פייטנית כאשר אתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה. 

שבירת הקסמה

בדרגה 6, אתה מקבל את היכולת להשתמש בתווים או מילות כוח כדי לשבש השפעות מחשבתיות. בתור פעולה, אתה יכול להתחיל במופע שנמשך עד סוף התור הבא שלך. במשך הזמן הזה, אתה וכל יצור ידידותי בטווח 9 מ׳ ממך מקבלים יתרון בזריקות הצלה נגד הפחדה או הקסמה. יצור חייב להיות מסוגל לשמוע אותך כדי להנות מיתרון זה. המופע מסתיים מיד אם אתה הופך חסר אונים או מושתק או אם אתה מסיים אותו מרצונך (ללא צורך בפעולה). 

סודות קסומים

בהגיעך לדרגה 10, אספת ידע קסום ממגוון רחב של תחומים. בחר שני לחשים ממקצוע לבחירתך, לרבות מקצוע זה. הלחשים שאתה בוחר חייבים להיות בדרג שאתה יכול להטיל, כפי שמוצג על בטבלת ״הפייטן״, או לחשונים. 

הלחשים שבחרת נחשבים לחשי פייטן עבורך ונכללים במספר בעמודת ״הלחשים הידועים״ של טבלת ״הפייטן״. 

אתה לומד שני לחשים נוספים ממקצוע לבחירתך בדרגה 14 ושוב בדרגה 18. 

השראה עילאית

בדרגה 20, כאשר אתה מגלגל יוזמה ולא נשארו לך שימושים של השראה פייטנית, אתה משיב שימוש אחד. 

מועצת הידע

פייטני מועצת הידע יודעים דבר או שניים ברוב הנושאים. הם אוספים פיסות מידע ממקורות מגוונים כמו ספרי מלומדים עבי כרס או סיפורי איכרים. בין אם הם שרים בלדות עממיות בפונדקים או יצירות מורכבות בחצרות מלוכה, פייטנים אלה משתמשים בכשרונותיהם כדי לשבות בקסם את קהלם. כאשר שוככות מחיאות הכפיים, הקהל עשוי למצוא את עצמו מפקפק בכל אמונותיו, החל מאמונתם בכהונת המקדש המקומי עד לכדי נאמנותם למלך. 

נאמנותם של פייטנים אלה נתונה למרדף אחר היופי והאמת, לא למלך או לעקרונות של אלוהות כלשהי. אציל המעסיק פייטן כזה בתור כרוז או יועץ יודע כי הפייטן יהיה כן ולאו דווקא פוליטי. 

חברי המועצה נפגשים בספריות ולפעמים במכללות עם כיתות ומעונות, כדי לשתף את הידע שלהם אחד עם השני. הם נפגשים גם כן בפסטיבלים או במוסדות המדינה, שם הם יכולים לחשוף שחיתויות, לפענח שקרים ולהתלוצץ על חשבונם של דמויות סמכותיות החשובות בעיני עצמן. 

שליטות נוספות

כאשר אתה מצרף למועצת הידע בדרגה 3, אתה רוכש שליטה בשלוש מיומנויות לבחירתך. 

מילים חותכות

בדרגה 3, אתה גם לומד כיצד להשתמש בשנינות שלך כדי להסיח, לבלבל ולהחליש את תחושת הביטחון ואת היכולת של אחרים. כאשר יצור שאתה יכול לראות בטווח 18 מ׳ ממך מבצע גלגול התקפה, בדיקת תכונה או גלגול נזק, אתה יכול להשתמש בפעולת תגובה כדי לנצל את אחד השימושים שלך בהשראה פייטנית ולגלגל את קוביית ההשראה הפייטנית ולהפחית את התוצאה מהמספר שהיצור גלגל. אתה יכול לבחור להשתמש במאפיין זה לאחר שהיצור ביצע את הגלגול שלו, אבל לפני שהשה״ם קבע אם גלגול ההתקפה או בדיקת התכונה הצליחו או נכשלו, או לפני שהיצור גרם את הנזק. היצור חסין להשפעה זו אם הוא לא יכול לשמוע אותך או אם הוא חסין להקסמה. 

סודות קסומים נוספים

בדרגה 6, אתה לומד שני לחשים מכל מקצוע לבחירתך. הלחשים שאתה בוחר חייבים להיות בדרג שאתה יכול להטיל, כפי שמוצג בטבלת ״הפייטן״, או לחשונים. הלחשים שבחרת נחשבים לחשי פייטן עבורך אבל לא נספרים במספר הלחשים הידועים שלך. 

מיומנות ללא השוואה

החל בדרגה 14, בעת ביצוע בדיקת תכונה, אתה יכול לנצל שימוש אחד של השראה פייטנית. גלגל קוביית השראה פייטנית והוסף את התוצאה לתוצאת בדיקת התכונה שלך. אתה יכול לבחור לעשות זאת לאחר גלגול הקובייה עבור בדיקת התכונה, אבל לפני שהשה״ם אומר לך אם הצלחת או נכשלת.