ביצוע התקפה

בין אם אתה תוקף עם נשק קפא״פ, יורה בנשק טווח או מבצע גלגול התקפה כחלק מלחש, להתקפה יש מבנה פשוט.

  • בחר מטרה. בחר מטרה בטווח ההתקפה שלך: יצור, חפץ או מיקום.
  • קבע מתאם. השה״ם קובע האם למטרה יש מחסה ואם יש לך יתרון או חסרון נגד המטרה. בנוסף, לחשים, יכולות מיוחדות והשפעות אחרות יכולים לגרום למחסרים או תוספים לגלגול ההתקפה.
  • חשב את תוצאת ההתקפה. אתה מבצע את גלגול ההתקפה. אם פגעת, אתה מגלגל נזק, אלא אם להתקפה המסוימת יש כללים המציינים אחרת. התקפות מסוימות גורמות השפעות מיוחדות בנוסף או במקום הנזק.

אם אי פעם עולה השאלה האם פעולה שאתה עושה נחשבת להתקפה, הכלל הוא פשוט: אם אתה מגלגל התקפה, אתה מבצע התקפה.

גלגולי התקפה

כאשר אתה מבצע התקפה, גלגול ההתקפה קובע האם ההתקפה פגעה או החטיאה. כדי לבצע גלגול התקפה, גלגל ק20 והוסף את המתאמים המתאימים. אם תוצאת הגלגול בתוספת המתאם שווה או עולה על דירוג השריון (דרג״ש) של המטרה, ההתקפה פוגעת.

הדרג״ש של דמות נקבע בזמן יצירת הדמות, והדרג״ש של מפלצות נמצא בנתוני המפלצת.

מתאמים לגלגול

כאשר דמות מבצעת גלגול התקפה, שני המתאמים הנפוצים ביותר לגלגול הם מתאם התכונה ותוסף השליטה של הדמות. כאשר מפלצת מבצעת גלגול התקפה, היא משתמשת במתאם המצוין בנתונים שלה.

מתאם תכונה. מתאם התכונה המשמש להתקפות נשק קפא״פ הוא כוח ומתאם התכונה המשמש להתקפות נשק טווח הוא זריזות. נשקים שיש להם את התכונות מעודן או הטלה מתנהגים בצורה שונה במעט.

לחשים מסוימים דורשים גם כן גלגול התקפה. מתאם התכונה המשמש להתקפות לחש תלוי בתכונת הטלת הלחשים של מטיל הלחשים.

תוסף שליטה. אתה מוסיף את תוסף השליטה שלך לגלגול התקפה כאשר אתה תוקף באמצעות נשק שאתה שולט בו וכאשר אתה מטיל לחש תקיפה.

גלגול 1 או 20

לפעמים הגורל מברך או מקלל לוחם, וגורם לטירון לפגוע וללוחם ותיק לפספס.

אם תוצאת גלגול ק20 עבור התקפה היא 20, ההתקפה פוגעת ללא תלות במתאם או בדרג״ש המטרה. פגיעה כזו נקראת פגיעה חמורה.

לעומת זאת אם תוצאת הגלגול היא 1, ההתקפה מפספסת ללא תלות במתאם או בדרג״ש המטרה.

תוקפים ומטרות בלתי נראים

במהלך הקרב לוחמים מנסים לעיתים להמנע מתשומת ליבם של אויביהם על ידי התחבאות, הטלת הלחש היעלמות מעין או הסתתרות בצללים.

כאשר אתה תוקף מטרה שאינך יכול לראות, אתה סובל מחסרון בגלגול ההתקפה. הדבר נכון בין אם אתה מנחש את מיקום המטרה או שאתה מכוון ליצור שאתה יכול לשמוע אבל לא לראות. אם המטרה לא נמצאת במקום אליו אתה מכוון, אתה מפספס אוטומטית, אבל השה״ם בדרך כלל יאמר רק שההתקפה פספסה ולא האם ניחשת את המיקום המטרה.

כאשר יצור לא יכול לראות אותך, יש לך יתרון בגלגולי התקפה נגדו. אם אתה מוסתר – בלתי נראה או בלתי נשמע – כאשר אתה מבצע התקפה, אתה מגלה את מיקומך כאשר ההתקפה פוגעת או מפספסת.

התקפות טווח

כאשר אתה מבצע התקפת טווח, אתה יורה חץ מקשת או קליע מרובה קשת, זורק גרזן יד או מטיל קליעים בצורה אחרת במטרה לפגוע באויב מרחוק. מפלצת עשויה לירות קוצים מזנבה. לחשים רבים גם כן מבצעים התקפה בטווח.

טווח

אתה יכול לבצע התקפות טווח רק נגד מטרות במרחק מסוים.

אם להתקפת טווח, למשל התקפת לחש, יש טווח יחיד, לא ניתן לתקוף מטרה מעבר למרחק זה.

לחלק מהתקפות הטווח, למשל אלה הנעשות באמצעות קשת ארוכה או קצרה, יש שני טווחים. המספר הקטן הוא הטווח הרגיל, והמספר הגדול הוא הטווח הארוך. גלגול ההתקפה שלך סובל מחסרון כאשר המטרה שלך נמצאת מעבר לטווח הרגיל, ואינך יכול לתקוף כלל מטרה הנמצאת מעבר לטווח הארוך.

התקפות טווח בקרב פנים אל פנים

כאשר אויב נמצא סמוך אליך קשה לך יותר לכוון התקפת טווח. כאשר אתה מבצע התקפת טווח עם נשק, לחש או כל אמצעי אחר, אתה סובל מחסרון בגלגול ההתקפה אם אתה נמצא במרחק של עד ½1 מ׳ מיצור עוין שיכול לראות אותך ואינו חסר אונים.

התקפות קפא״פ

התקפת קפא״פ משמשת בקרב פנים אל פנים ומאפשרת לך לתקוף אויב בטווח ההישג שלך. התקפת קפא״פ משתמשת בדרך כלל בנשק שאתה אוחז בידך, כגון חרב, פטיש מלחמה או גרזן. מפלצת אופיינית מבצעת התקפת קפא״פ כאשר היא מכה עם טפרים, קרניים, שיניים, זרועות או כל חלק גוף אחר. לחשים מסוימים גם כן כרוכים בביצוע התקפת קפא״פ.

לרוב היצורים יש הישג של ½1 מ׳ ולכן יכולים לתקוף מטרות בטווח ½1 מ׳ מהם כאשר הם מבצעים התקפת קפא״פ. ליצורים מסוימים (בדרך כלל אלה הגדולים מגודל בינוני) יש התקפות קפא״פ עם הישג הגדול מ-½1 מ׳, כפי שמצוין בתיאור היצור.

במקום להשתמש בנשק כדי לבצע התקפת נשק קפא״פ, אתה יכול להשתמש במכה לא חמושה: אגרוף, בעיטה, נגיחה או מכה חזקה דומה (אף אחת מהן לא נחשבת כנשק). אם פגעת, מכה לא חמושה גורמת 1 + מתאם הכוח שלך נזק מוחץ. אתה שולט במכות בלתי חמושות.

התקפות מזדמנות

בקרב, כל המשתתפים מחפשים כל הזמן הזדמנות להכות ביריב שנמלט או עובר לידם. התקפה כזו נקראת התקפה מזדמנת.

אתה יכול לבצע התקפה מזדמנת כאשר יצור עוין שאתה יכול לראות יוצא מחוץ להישג שלך. כדי לבצע התקפה מזדמנת, אתה משתמש בפעולת התגובה שלך כדי לבצע התקפת קפא״פ יחידה נגד היצור. ההתקפה מתרחשת ממש לפני שהיצור יוצא מטווח ההישג שלך.

אתה יכול למנוע התקפות מזדמנות בעזרת פעולת נסיגה. אתה גם לא מעורר התקפה מזדמנת כאשר אתה משוגר או כאשר מישהו או משהו מזיז אותך בלי להשתמש בתנועה, בפעולה או בפעולת התגובה שלך. לדוגמה, אתה לא מעורר התקפה מזדמנת אם פיצוץ משליך אותך אל מחוץ להישג של אויב או אם כוח המשיכה גורם לך לעבור בנפילה על פני אויב.

לחימה בשני נשקים

כאשר אתה מבצע את פעולת ההתקפה כדי לתקוף עם נשק קפא״פ קל שאתה מחזיק ביד אחת, אתה יכול להשתמש בפעולה נוספת כדי לתקוף עם נשק קפא״פ קל אחר שאתה מחזיק בידך השנייה. אתה לא מוסיף את מתאם התכונה לנזק של ההתקפה הנוספת, אלא אם המתאם שלילי.

אם לאחד כלי הנשק או לשניהם יש את המאפיין הטלה, אתה יכול לזרוק את הנשק, במקום לבצע התקפת קפא״פ איתו.

אחיזת יצור

כאשר אתה רוצה לתפוס יצור או להתגושש איתו, אתה יכול להשתמש בפעולת ההתקפה כדי לבצע התקפת קפא״פ מיוחדת: אחיזה. אם אתה יכול לבצע מספר התקפות עם פעולת ההתקפה, התקפה זו מחליפה אחת מהן.

מטרת האחיזה שלך חייבת להיות בגודל שאינו גדול ממך ביותר מקטגורית גודל אחת והיא חייבת להיות בטווח ההישג שלך. באמצעות לפחות יד חופשית אחת, אתה מנסה לתפוס את המטרה על ידי ביצוע בדיקת אחיזה במקום גלגול התקפה. בדיקת האחיזה היא תחרות כוח (אתלטיקה) למול כוח (אתלטיקה) או זריזות (אקרובטיקה) (המטרה בוחרת באיזו תכונה להשתמש). אם אתה מצליח, אתה כופה את המצב אחוז על המטרה (ראה נספח סל״ש-א). תיאור המצב מציין את התנאים לסיומו,  אך אתה יכול לשחרר את המטרה בכל עת שתרצה (ללא צורך בפעולה).

חמיקה מאחיזה. יצור אחוז יכול להשתמש בפעולה שלו כדי להימלט. כדי לבצע זאת, הוא חייב להצליח בתחרות כוח (אתלטיקה) או זריזות (אקרובטיקה) למול בדיקת כוח (אתלטיקה) שלך.

הזזת יצור אחוז. כאשר אתה זז, אתה יכול לגרור או לשאת את היצור האחוז איתך, אבל המהירות שלך מופחתת לחצי, אלא אם היצור הוא מגודל הקטן ממך בשתי קטגוריות גודל לפחות.

תחרויות במהלך קרב

בקרב לעתים קרובות אתה בודק את העוצמה שלך נגד זו של יריבך. אתגר כזה מיוצג על ידי תחרות. סעיף זה כולל את התחרויות הנפוצות ביותר הדורשות פעולה בקרב: אחיזה ודחיפת יצור. השה״ם יכול להשתמש בתחרויות אלה כדוגמאות לתחרויות אחרות.

דחיפת יצור

באמצעות פעולת ההתקפה, אתה יכול לבצע התקפת קפא״פ מיוחדת כדי לדחוף יצור. אתה יכול להפיל אותו או לדחוף אותו הרחק ממך. אם אתה יכול לבצע מספר התקפות עם פעולת התקפה, התקפה זו מחליפה אחת מהן.

המטרה חייבת להיות בגודל שאינו גדול ממך ביותר מקטגורית גודל אחת והיא חייבת להיות בטווח ההישג שלך. במקום לבצע גלגול התקפה, אתה מבצע תחרות כוח (אתלטיקה) למול כוח (אתלטיקה) או זריזות (אקרובטיקה) (המטרה בוחרת באיזו תכונה להשתמש). אם אתה מנצח בתחרות, אתה בוחר האם המטרה נופלת שרועה או נדחפת ½1 מ׳ הרחק ממך.