פעולות בקרב

כאשר אתה מבצע פעולה בתורך, אתה יכול לבצע את אחת הפעולות המצוינות כאן, פעולה שזמינה מהמקצוע שלך או ממאפיין מיוחד או פעולה שאתה מאלתר. לרוב המפלצות יש אפשרויות פעולה משלהן בנתונים שלהן.

כאשר אתה מתאר פעולה שאינה מפורט בחוקים, השה״ם אומר לך אם הפעולה אפשרית ואיזה סוג גלגול אתה צריך לבצע, אם בכלל, כדי לקבוע אם הפעולה הצליחה או נכשלה.

הטלת לחש

למטילי לחשים כגון אשפים וכוהנים וכן למפלצות רבות, יש גישה ללחשים בהם הם יכולים להשתמש ביעילות בזמן קרב. לכל לחש יש זמן הטלה, אשר מציין אם מטיל הלחשים צריך להשתמש בפעולה, פעולת תגובה, דקות או אפילו שעות כדי להטיל את הלחש. הטלת לחש לכן היא לא בהכרח פעולה. אולם לרוב הלחשים יש זמן הטלה של 1 פעולה, ולכן לעתים קרובות מטילי לחשים משתמשים בזמן קרב בפעולות שלהם כדי להטיל לחשים.

הכנת פעולה

לפעמים אתה רוצה להיות מוכן לפעולת האויב או לחכות למצב מסוים לפני שאתה פועל. כדי לעשות זאת, אתה יכול לבצע בתורך את פעולת ההכנה, אשר מאפשרת לך לפעול באמצעות פעולת תגובה לפני תחילת התור הבא שלך.

ראשית, אתה מחליט אילו נסיבות שאתה יכול לחוש בהן יפעילו את התגובה שלך. לאחר מכן, אתה בוחר את הפעולה שתבצע כתגובה לנסיבות. אתה יכול לבחור במקום זאת לנוע עד המהירות שלך. לדוגמה: "אם חבר הכת דורך על דלת המלכודת, אני אפעיל את הידית שפותחת אותה" ו-"אם הגובלין מתקרב אלי, אני אתרחק".

כאשר התנאי מתקיים, אתה יכול לבצע את התגובה מיד לאחר סיום הפעולה שהשלימה את התנאי או להתעלם ממנה. זכור כי אתה יכול לבצע רק פעולת תגובה אחת בסיבוב.

כאשר אתה מכין לחש, אתה מטיל אותו כרגיל אבל מחזיק את האנרגיה שלו, ומשחרר אותה עם התגובה שלך כאשר התנאי מתקיים. כדי להכין לחש, זמן ההטלה שלו חייב להיות 1 פעולה, והחזקת אנרגיית הלחש דורשת ריכוז. אם הריכוז שלך נשבר, הקסם מתפוגג מבלי ליצור כל השפעה. לדוגמה, אם אתה מתרכז בלחש קורים ומכין את הלחש קליע קסם, הלחש קורים מסתיים, ואם אתה סופג נזק לפני שאתה משחרר את קליע הקסם כתגובה, הריכוז שלך עשוי להישבר.

התחבאות

כאשר אתה מבצע את פעולת ההתחבאות, אתה מגלגל בדיקת זריזות (התגנבות) בניסיון להסתתר, לפי כללי ההתחבאות. אם הצלחת בגלגול, אתה נהנה מיתרונות מסוימים, כמתואר בסעיף "תוקפים ומטרות בלתי נראים".

התקפה

הפעולה השכיחה ביותר בקרב היא פעולה ההתקפה, בין אם אתה מניף חרב, יורה חץ מקשת או מכה באגרופים.

בפעולה זו, אתה מבצע התקפת קפא״פ או טווח אחת. הסעיף "ביצוע התקפה" מפרט את הכללים לגבי התקפות.

מאפיינים מסוימים, כגון המאפיין ״התקפה נוספת״ של הלוחם, מאפשרים לך לבצע יותר מהתקפה אחת בעזרת פעולה זו.

חיפוש

כאשר אתה מבצע את פעולת החיפוש, אתה מקדיש את כל תשומת הלב שלך למציאת דבר כלשהו. בהתאם לאופי החיפוש שלך, השה״ם יבקש ממך לבצע בדיקה חוכמה (הבחנה) או בדיקת תבונה (חקירה).

חמיקה

כאשר אתה מבצע את פעולת החמיקה, אתה מתמקד לחלוטין בהימנעות מהתקפות. עד תחילת התור הבא שלך, כל גלגול התקפה נגדך סובל מחיסרון, בתנאי שאתה יכול לראות את התוקף, ואתה מבצע זריקות הצלה לזריזות עם יתרון. אתה מאבד את כל היתרונות אם אתה הופך חסר אונים (כפי שמוסבר בנספח סל״ש-א) או אם המהירות שלך יורדת ל-0.

מאוץ

כאשר אתה מבצע את פעולת המאוץ, אתה יכול לנוע מרחק גדול יותר בתורך הנוכחי. תוספת המהירות שווה למהירות שלך, לאחר החלת כל המתאמים. למשל, אם המהירות שלך היא 9 מ׳, אתה יכול לנוע עד 18 מ׳ בתורך אם אתה משתמש בפעולת המאוץ.

כל תוספת או הפחתה במהירות שלך משפיעה על התנועה הנוספת באותה כמות. למשל, אם המהירות הרגילה שלך היא 9 מ׳ אבל היא מופחתת ל-½4 מ׳, אתה יכול לנוע עד 9 מ׳ בתורך אם אתה בוחר בפעולת המאוץ.

נסיגה

אם אתה מבצע את פעולת הנסיגה, התנועה שלך אינה מעוררת התקפות מזדמנות עד סוף התור.

עזרה לאחר

אתה יכול לעזור ליצור אחר להשלים משימה. כאשר אתה מבצע את פעולת העזרה לאחר, היצור שאתה מסייע לו נהנה מיתרון בבדיקת התכונה הבאה שלו כדי לבצע את המשימה שאתה עוזר בה, בתנאי שהוא עושה את הבדיקה לפני תחילת התור הבא שלך.

לחלופין, אתה יכול לעזור לבן ברית לתקוף יצור בטווח ½1 מ׳ ממך. אתה מבצע התקפה מדומה, מסיח את המטרה או עוזר לבן בריתך בדרך אחרת, כך שההתקפה שלו הופכת ליעילה יותר. אם בן הברית שלך תוקף את המטרה לפני התור הבא שלך, גלגול ההתקפה הראשון שלו נהנה מיתרון.

שימוש בחפץ

אתה בדרך כלל משתמש בחפץ כחלק מפעולה אחרת, כגון שליפת חרב כחלק מהתקפה. כאשר חפץ דורש פעולה כדי להשתמש בו, אתה משתמש בפעולת השימוש בחפץ. פעולה זו שימושית גם כאשר אתה רוצה להשתמש ביותר מחפץ אחד בתורך.