דרואיד
מאפייני מקצוע
בתור דרואיד, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים.
נקודות פגיעה
קוביות פגיעה: 1ק8 לכל דרגת דרואיד
נקודות פגיעה בדרגה 1: 8 + מתאם החוסן שלך
נקודות פגיעות בדרגות גבוהות יותר: 1ק8 (או 5) + מתאם החוסן שלך לכל דרגת דרואיד מעבר לראשונה
שליטה
שריון: שריון קל, שריון בינוני, מגינים (דרואידים לא לובשים שריון או מחזיקים מגן העשויים ממתכת)
כלי נשק: אלה, זיק, חנית, חנית הטלה, מגל, מטה לחימה, נבוט, סימיטר, פגיון, קלע
כלים: ערכת צמחי מרפא
זריקות הצלה: חוכמה, תבונה
מיומנויות: בחר שתיים מבין דת, הבחנה, השרדות, טבע, טיפול בחיות, מאגיה, רפואה, ותובנה
ציוד
אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך:
- (א) מגן עץ או (ב) נשק פשוט לבחירתך
- (א) סימיטר או (ב) נשק קפא״פ פשוט לבחירתך
- שריון עור, חבילת הרפתקן, ומוקד דרואידי
הדרואיד
דרגה | תוסף שליטה | מאפיינים | לחשונים ידועים | – יחידות לחש לדרג לחש – | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||
1 | 2+ | דרואידית, הטלת לחשים | 2 | 2 | – | – | – | – | – | – | – | – |
2 | 2+ | צורה פראית, מעגל דרואידי | 2 | 3 | – | – | – | – | – | – | – | – |
3 | 2+ | – | 2 | 4 | 2 | – | – | – | – | – | – | – |
4 | 2+ | שיפור צורה פראית, שיפור ערך תכונה | 3 | 4 | 3 | – | – | – | – | – | – | – |
5 | 3+ | – | 3 | 4 | 3 | 2 | – | – | – | – | – | – |
6 | 3+ | מאפיין מעגל דרואידי | 3 | 4 | 3 | 3 | – | – | – | – | – | – |
7 | 3+ | – | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | – | – | – | – | – |
8 | 3+ | שיפור צורה פראית, שיפור ערך תכונה | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | – | – | – | – | – |
9 | 4+ | – | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | – | – | – | – |
10 | 4+ | מאפיין מעגל דרואידי | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | – | – | – | – |
11 | 4+ | – | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | – | – | – |
12 | 4+ | שיפור ערך תכונה | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | – | – | – |
13 | 5+ | – | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | – | – |
14 | 5+ | מאפיין מעגל דרואידי | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | – | – |
15 | 5+ | – | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | – |
16 | 5+ | שיפור ערך תכונה | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | – |
17 | 6+ | – | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
18 | 6+ | גוף נצחי, לחשי חיה | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
19 | 6+ | שיפור ערך תכונה | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
20 | 6+ | ארכי-דרואיד | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
דרואידית
אתה יודע דרואידית, שפת הסתרים של הדרואידים. אתה יודע לדבר בשפה ולהשאיר מסרים סמויים בעזרתה. אתה ואחרים שיודעים את השפה מזהים מסר שכזה אוטומטית. אחרים יכולים לזהות את ההודעה עם בדיקת תבונה (הבחנה) מוצלחת מול ד״ק 15, אבל לא יכולים לפענח אותה ללא שימוש בקסם.
הטלת לחשים
אתה מתחבר למהות הקדושה של הטבע עצמו ואתה יכול להטיל כישופים על ידי עיצוב מהות זו כרצונך.
לחשונים
בדרגה 1, אתה יודע שני לחשונים על פי בחירתך מרשימת לחשי הדרואיד. אתה לומד לחשונים נוספים על פי בחירתך בדרגות גבוהות יותר, כפי שמוצג בעמודת ״לחשונים ידועים״ בטבלת ״הדרואיד״.
שינון והטלת לחשים
טבלת ״הדרואיד״ מראה כמה יחידות לחש יש לך כדי להטיל לחשים מדרג 1 ומעלה. כדי להטיל את אחד מלחשי הדרואיד, אתה צריך להשתמש ביחידת לחש מדרג הלחש ומעלה. אתה משיב את כל יחידות הלחש שנוצלו כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה.
כדי שהלחשים יהיו זמינים עבורך להטלה, אתה משנן חלק מהם, לבחירתך, מתוך רשימת לחשי הדרואיד. כאשר אתה עושה זאת, מספר לחשי הדרואיד שאתה יכול לשנן שווה למתאם החוכמה שלך + רמת הדרואיד שלך (לכל הפחות לחש אחד). הלחשים חייבים להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש.
לדוגמה, אם אתה דרואיד בדרגה 3, יש לך ארבע יחידות לחש מדרג 1 ושתיים מדרג 2. עם ערך תכונת חוכמה של 16, רשימת הלחשים המשוננים שלך יכולה לכלול שישה לחשים מדרג 1 או דרג 2, בכל צירוף. אם אתה מכין את הלחש ריפוי פצעים מדרג 1, אתה יכול להטיל אותו באמצעות יחידת לחש מדרג 1 או מדרג 2. הטלת הלחש אינה מסירה אותו מרשימת הלחשים המשוננים.
אתה יכול גם לשנות את רשימת הלחשים המשוננים כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה. שינון רשימה חדשה של לחשי דרואיד דורש זמן אותו אתה מנצל בתפילה ובמדיטציה: לפחות 1 דקה לכל דרג לחש עבור כל לחש ברשימה שלך.
תכונת הטלת לחשים
תכונת הטלת הלחשים עבור לחשי הדרואיד שלך הינה חוכמה, מכיוון שהקסם שלך ניזון מהמסירות וההתחברות שלך לטבע. אתה משתמש בחוכמה בכל פעם שלחש מתייחס לתכונת הטלת הלחשים שלך. בנוסף, אתה משתמש במתאם החוכמה שלך כדי לקבוע את ד״ק להצלה מלחשי הדרואיד שאתה מטיל ובגלגולי התקפה איתם.
ד״ק הצלה מלחש = 8 + תוסף השליטה שלך + תוסף החוכמה שלך
מתאם התקפת לחש = תוסף השליטה שלך + תוסף החוכמה שלך
הטלה טקסית
אתה יכול להטיל לחשי דרואיד כטקס אם ללחש יש את התגית ״טקס״ ושיננת אותו.
מוקד הטלת לחשים
אתה יכול להשתמש במוקד דרואידי (ראה "ציוד") כמוקד הטלת לחשים עבור לחשי הדרואיד שלך.
צורה פראית
החל בדרגה 2, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי ללבוש באופן קסום צורה של חיה שראית בעבר. אתה יכול להשתמש במאפיין זה פעמיים. אתה משיב שימושים שנוצלו כאשר אתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה.
דרגת הדרואיד שלך קובעת לאיזה חיות אתה יכול להפוך, כפי שמוצג בטבלת ״צורות חיה״. בדרגה 2, למשל, אתה יכול להפוך לכל חיה שיש לה דירוג אתגר של ¼ או נמוך מזה, ואין לה מהירות טיסה או שחייה.
צורות חיה
דרגה | ד״א מירבי | מגבלות | דוגמה |
---|---|---|---|
2 | ¼ | ללא מהירות תעופה או שחייה | זאב |
4 | ½ | ללא מהירות תעופה | תנין |
8 | 1 | – | נשר ענק |
אתה יכול להישאר בצורה החיה למשך מספר שעות השווה למחצית דרגת הדרואיד שלך (מעוגל כלפי מטה). לאחר מכן אתה חוזר לצורה הרגילה שלך, אלא אם אתה מנצל שימוש נוסף של מאפיין זה. אתה יכול לחזור לצורתך הרגילה לפני כן על ידי שימוש בפעולה נוספת בתורך. אתה חוזר לצורתך הרגילה אם אתה הופך מחוסר הכרה, יורד ל-0 נקודות פגיעות, או מת.
בזמן שאתה בצורת חיה, שים לב לכללים הבאים:
נתוני המשחק שלך מוחלפים על ידי נתוני המשחק של החיה, אבל אתה שומר על הנטיה, האישיות וערכי תכונות התבונה, החוכמה והכריזמה שלך. אתה שומר גם כן על כל המיומנויות שלך ועל השליטה שלך בזריקות הצלה, בנוסף לאלה של היצור. אם ליצור יש את אותה השליטה כמוך והתוסף שלו גבוה משלך, השתמש בתוסף של היצור במקום בשלך. אם ליצור יש פעולות אגדיות או פעולות מאורה, אתה לא יכול להשתמש בהן.
- כאשר אתה משנה צורה, אתה מקבל את מספר נקודות הפגיעה וקוביות הפגיעה של החיה. כאשר אתה חוזר לצורתך הרגילה, אתה חוזר למספר נקודות הפגיעה שהיו לך לפני שהחלפת צורה. עם זאת, אם חזרת לצורתך המקורית כתוצאה מירידה ל-0 נקודות פגיעה, כל נזק עודף חל על הצורה הרגילה שלך. לדוגמה, אם אתה סופג 10 נקודות נזק בצורת חיה ויש לך רק 1 נקודת פגיעה, אתה חוזר לצורתך המקורית וסופג 9 נקודות נזק. כל עוד הנזק הנוסף לא מפחית את מספר נקודות הפגיעה של צורתך המקורית ל-0, אתה לא מאבד הכרה.
- אתה לא יכול להטיל לחשים, והיכולת שלך לדבר או לבצע כל פעולה הדורשת שימוש בידיים מוגבלת ליכולות של צורת החיה שלך. עם זאת, שינוי צורה לא שובר את הריכוז שלך בלחש שכבר הטלת, או מונע ממך לבצע פעולות שהן חלק מלחש, כגון קריאה לברק, שכבר הטלת.
- אתה שומר על כל יתרון הנובע ממאפייני מקצוע, גזע, או מקור אחר ואתה יכול להשתמש בהם אם הצורה החדשה מסוגלת פיזית לעשות זאת. עם זאת, אתה לא יכול להשתמש בכל חוש מיוחד שיש לך, כגון ראיית חושך, אלא אם גם לצורה החדשה שלך יש חוש זה.
- אתה בוחר האם הציוד שלך נופל לאדמה בחלל בו אתה נמצא, מתמזג לתוך צורתך החדשה או נלבש על ידה. ציוד לבוש מתפקד כרגיל, אבל השה״ם מחליט האם זה מעשי עבור הצורה החדשה ללבוש את פיסת הציוד, בהתבסס על הצורה והגודל של היצור. הציוד שלך אינו משנה את גודלו או צורתו כדי להתאים לצורה החדשה, וכל ציוד שהצורה חדשה לא יכולה ללבוש, חייב ליפול לקרקע או להתמזג לתוכה. לציוד שהתמזג אין כל השפעה עד שאתה חוזר לצורתך המקורית.
מעגל דרואידי
בדרגה 2, אתה בוחר מעגל דרואידי שאתה מזדהה איתו, כגון מעגל האדמה. הבחירה שלך מעניקה לך מאפיינים בדרגה 2 ושוב בדרגות 6, 10 ו-14.
שיפור ערך תכונה
כאשר אתה מגיע לדרגה 4, ושוב בדרגה 8, 12, 16 ו-19, אתה יכול להעלות את ערך תכונה אחת לבחירתך ב-2, או שאתה יכול להגדיל ערכי שתי תכונות לבחירתך ב-1. כרגיל, אתה לא יכול להעלות ערך תכונה מעבר ל-20 על ידי שימוש במאפיין זה.
גוף נצחי
החל בדרגה 18, הקסם הקדמוני שממלא אותך מאט את ההזדקנות שלך. עבור כל 10 שנים שעוברות, הגוף שלך מזדקן רק בשנה אחת.
לחשי חיה
החל בדרגה 18, אתה יכול להטיל את רוב לחשי הדרואיד שלך בכל צורה שהפכת אליה באמצעות צורה פראית. אתה יכול לבצע את הרכיבים הקוליים והתנועתיים של לחשי הדרואיד בעודך בצורה חיה, אבל אתה לא מסוגלים לספק רכיבים חומריים.
ארכי-דרואיד
בדרגה 20, אתה יכול להשתמש בצורה פראית שלך מספר בלתי מוגבל של פעמים.
בנוסף, אתה יכול להתעלם מהמרכיבים הקוליים והתנועתיים של לחשי הדרואיד שלך, כמו גם כל מרכיב חומרי שלא מצויינת לו עלות ואינו נצרך על ידי הלחש. יתרון זה קיים גם בצורה הרגילה שלך וגם כאשר אתה בצורת החיה שלך.
מעגל האדמה
מעגל האדמה מורכב ממיסטיקנים ומלומדים המגנים על ידע וטקסים עתיקים בעזרת מסורת לא כתובה ועצומה. דרואידים אלה נפגשים בתוך מעגלים קדושים של עצים או אבנים עומדות ולוחשים סודות קדומים בשפה הדרואידית. החברים החכמים ביותר במעגל משמשים ככהנים ראשיים בקהילות שעדיין שומרות על האמונה העתיקה, ומשמשים כיועצים לשליטים של עמים אלה. כחבר במעגל זה, הקסם שלך מושפע מהארץ בה הושבעת אל המעגל בטקס מסתורי.
לחשון נוסף
כאשר אתה בוחר להצטרף למעגל זה בדרגה 2, אתה לומד לחשון דרואיד נוסף לבחירתך.
שחזור טבעי
החל מדרגה 2, אתה יכול להשיב חלק מהאנרגיה הקסומה שלך על ידי מדיטציה והתייחדות עם הטבע. במהלך מנוחה קצרה, אתה בוחר איזה יחידות לחש שנוצלו להשיב. יחידות הלחש יכולות להיות בעלות דרג משולב שווה או קטן ממחצית דרגת הדרואיד שלך (מעוגלת כלפי מעלה), ואף אחת מהיחידות לא יכולה להיות בדרג 6 ומעלה. אתה לא יכול להשתמש בתכונה זו שוב עד שאתה מסיים מנוחה ארוכה.
לדוגמה, כאשר אתה דרואיד בדרגה 4, אתה יכול להשיב עד שני דרגים של יחידות לחש. אתה יכול להשיב יחידת לחש בדרג 2 או שתי יחידות לחש בדרג 1.
לחשי מעגל
החיבור המיסטי שלך לאדמה מאפשר לך להטיל לחשים מסוימים. בדרגות 3, 5, 7, ו-9 אתה מקבל גישה ללחשי המעגל, בהתאם למקום בו הפכת לדרואיד. בחר מקום זה – ארקטי, ביצה, הרים, חוף, יער, מדבר או מרעה. רשימות הלחשים לפי אזור מופיעות בהמשך.
ברגע שיש לך גישה ללחש מעגל, לחש זה תמיד משונן עבורך, והוא לא נחשב למספר הלחשים שאתה יכול לשנן כל יום. גם אם אתה מקבל גישה ללחש שאינו מופיע ברשימת לחשי הדרואיד, הלחש נחשב בכל זאת לחש דרואיד עבורך.
ארקטי
דרגת דרואיד | לחשי מעגל |
---|---|
3 | אחיזת אדם, הצמחת קוצים |
5 | גשם זלעפות, האטה |
7 | חופש תנועה, סופת קרח |
9 | חרוט כפור, תקשור עם הטבע |
ביצה
דרגת דרואיד | לחשי מעגל |
---|---|
3 | חץ חומצה, חשיכה |
5 | הליכה על מים, ענן צחנה |
7 | איתור יצור, חופש תנועה |
9 | מגיפת חרקים, סקירה |
הרים
דרגת דרואיד | לחשי מעגל |
---|---|
3 | הצמחת קוצים, טיפוס עכבישי |
5 | התמזגות עם אבן, חזיז ברק |
7 | עור אבן, עיצוב אבן |
9 | מעבר קיר, קיר אבן |
חוף
דרגת דרואיד | לחשי מעגל |
---|---|
3 | בבואת ראי, צעד ערפילי |
5 | הליכה על מים, נשימת מים |
7 | חופש תנועה, שליטה במים |
9 | זימון יסודן, סקירה |
יער
דרגת דרואיד | לחשי מעגל |
---|---|
3 | טיפוס עכבישי, עור קליפה |
5 | גדילת צמחים, קריאה לברק |
7 | חופש תנועה, התנבאות |
9 | צעד עץ, תקשור עם הטבע |
מדבר
דרגת דרואיד | לחשי מעגל |
---|---|
3 | דממה, טשטוש |
5 | הגנה מאנרגיה, יצירת מזון ומים |
7 | קמילה, שטח דמיוני |
9 | מגיפת חרקים, קיר אבן |
מרעה
דרגת דרואיד | לחשי מעגל |
---|---|
3 | היעלמות מעין, מעבר ללא עקבות |
5 | אור יום, האצה |
7 | חופש תנועה, התנבאות |
9 | חלום, מגיפת חרקים |
צעד הארץ
החל בדרגה 6, מעבר דרך תוואי שטח קשה שאינו קסום, לא עולה לך בתנועה נוספת. אתה יכול גם לעבור דרך צמחים לא קסומים, מבלי שהם יאטו אותך ומבלי לספוג נזק גם אם יש להם קוצים או שהם מהווים סכנה דומה.
בנוסף, יש לך יתרון בזריקות הצלה נגד צמחים שנוצרו על ידי קסם או ששונו כדי לעכב תנועה, כגון אלה שנוצרו על ידי הלחש סיבוך.
משמר טבעי
כאשר אתה מגיע לדרגה 10, יסודנים ויצורי פיה לא יכולים להקסים או להבהיל אותך יותר ואתה חסין בפני רעל ומחלות.
מקלט טבעי
כאשר אתה מגיעים לדרגה 14, יצורים מעולם הטבע חשים את החיבור שלך לטבע ומהססים לתקוף אותך. כאשר חיה או צמח תוקפים אותך, היצור צריך לבצע זריקת הצלה לחוכמה נגד ד״ק להצלה מלחשים דרואידים שלך. אם היצור נכשל, הוא חייב לבחור מטרה שונה, או שההתקפה מפספסת אוטומטית. אם היצור הצליח בהצלה, הוא הופך חסין להשפעה זו למשך 24 שעות.
היצור מודע להשפעה זו לפני שהוא מבצע את ההתקפה שלו נגדך.
צמחים ועצים קדושיםהדרואיד מחשיב צמחים מסוימים כקדושים, במיוחד אלון, אלמון, דבקון, חוזרר, טקסוס, לוז, ליבנה, מילה, סמבוק, ערבה, ערער וצינית. דרואידים משתמשים לעתים קרובות בצמחים אלה כחלק ממוקד הטלת הלחשים שלהם, למשל על ידי חיבור פיסות אלון או טקסוס או גבעולי דבקון. באופן דומה, דרואיד משתמש בצמחים אלה כדי ליצור חפצים אחרים, כגון כלי נשק ומגינים. הטקסוס קשור למוות וללידה מחדש, לכן מייצרים ממנו ידיות לסימיטר או למגל. מילה קשורה לחיים ואלון לכוח. עצים אלה מצויינים ליצירת ניצבי נשק או אפילו נשק שלם, כגון נבוטים או מטות לחימה, כמו גם כמגנים. אלמון קשור לאוויר, ויכול לשמש לנשק טווח, כגון חצים או חניטות הטלה. דרואידים המגיעים מאזורים שאין בהם את הצמחים המתוארים כאן בוחרים צמחים אחרים לשימושים דומים. למשל, דרואיד מדברי עשוי להשתמש בעצי יוקה ובקקטוסים. |
הדרואידים והאליםחלק מהדרואידים סוגדים לכוחות הטבע עצמם, אבל רוב הדרואידים עובדים את אחד מאלי הטבע הרבים ברב-יקום (רשימות האלים בנספח סל״ש-ב כוללות אלים רבים כאלה). הסגידה לאלים אלה נחשבת לעתים קרובות מסורת עתיקה יותר מאשר המסורת של אנשי דת ותושבי הערים. |