דמויות ללא שחקן (נספח מ״מ-ב)

נספח זה מכיל נתוני משחק שונים עבור דמויות דמויי אדם ללא שחקן שונים, שההרפתקנים עשויים להיתקל בהם במהלך המערכה, החל מפשוטי העם ועד רב-מגים אדירים. פסקאות נתונים אלו משמשות לייצג הן דב״שים אנושיים ולא אנושיים.

התאמת דב״שים

ישנן מספר דרכים קלות להתאים את הדבש״ים בנספח זה עבור מערכת הבית שלך.

מאפייני גזע. ניתן להוסיף מאפייני גזע לדב״ש. לדוגמה, לדרואיד זוטון עשויה להיות מהירות של ½7 מ׳ ואת המאפיין בר מזל. הוספת מאפייני גזע לדב״ש אינה משנה את דירוג האתגר שלו. לפרטים נוספים על מאפייני גזע, ראה בספר החוקים לשחקן.

החלפת לחשים. אחת הדרכים להתאמת דב״ש שהם מטילי לחשים היא להחליף אחד או יותר מהלחשים שלהם. אתה יכול להחליף כל לחש ברשימת הלחשים של הדב״ש בלחש אחר מאותו דרג ומאותה רשימת לחשים. החלפת לחשים בדרך זו אינה משנה את דירוג האתגר של הדב״ש.

החלפת שריון ונשק. ניתן להעלות או להוריד את איכות השריון של דב״ש, או להוסיף או להחליף את הנשק שלו. שינויים בדירוג השריון והנזק יכולות לשנות את דירוג האתגר של הדב״ש.

חפצי קסם. ככל שהדב״ש חזק יותר, כך גדל הסיכוי שיש לו חפץ קסם אחד או יותר. לדוגמא, רב-מג יכול להחזיק מטה או שרביט קסומים, כמו גם מגילה או שיקוי אחד או יותר. הוספת חפץ קסם משמעותי שגורם נזק יכולה לשנות את דירוג האתגר של הדב״ש.

אביר 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 18 (שריון לוחות)
נקודות פגיעה 52 (8ק8 + 16)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
16 (3+) 11 (0+) 14 (2+) 11 (0+) 11 (0+) 15 (2+)

זריקות הצלה חוסן 4+, חכמ 2+
חושים הבחנה קבועה 10
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר 3 ​​(700 נק״נ)

אמיץ. האביר נהנה מיתרון בזריקות הצלה נגד השפעות שמנסות להפוך אותו מבוהל. 

פעולות 

התקפות מרובות. האביר מבצע שתי התקפות קפא״פ.

חרב אדירה. התקפת נשק קפא״פ: 5+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 10 (2ק6 + 3) נזק חותך. 

רובה קשת כבד. התקפת נשק טווח: 2+ לפגיעה, טווח 30 / 120 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 5 (1ק10) נזק דוקר. 

מנהיגות (נטען לאחר מנוחה קצרה או ארוכה). למשך 1 דקה, האביר יכול לומר פקודה או אזהרה מיוחדת בכל פעם שיצור שהוא יכול לראות בטווח 9 מ׳ ואינו עוין בלפיו מבצע גלגול התקפה או זריקת הצלה. היצור יכול להוסיף ק4 לגלגול בתנאי שהוא יכול לשמוע ולהבין את האביר. יצור יכול להנות מקובית מנהיגות אחת בכל גלגול. השפעה זו מסתיימת אם האביר הופך חסר אונים. 

פעולות תגובה

הדיפה. האביר מוסיף 2 לדרג״ש שלו נגד התקפה קפא״פ אחת שהיתה פוגעת בו. כדי לעשות זאת, האביר חייב לראות את התוקף ולהחזיק נשק קפא״פ. 

אבירים הם לוחמים אשר מתחייבים לשרת שליטים, מסדרים דתיים או מטרות אציליות. נטיית האביר קובעת את מידת שמירת ההתחייבות שלו. בין אם הוא יוצא למסע או מסייר בממלכה, האביר ינוע בדרך כלל עם פמליה הכוללת נושאי כלים ושכירי חבר שהם פשוטי עם.

אציל 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 15 (שריון חזה)
נקודות פגיעה 9 (2ק8)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
11 (0+) 12 (1+) 11 (0+) 12 (1+) 14 (2+) 16 (3+)

מיומנויות תרמית 5+, תובנה 4+, שכנוע 5+
חושים הבחנה קבועה 12
שפות שתי שפות כלשהן
אתגר ⅛ (25 נק״נ) 

פעולות

סיף. התקפת נשק קפא״פ: 3+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 5 (1ק8 + 1) נזק דוקר. 

פעולות תגובה 

הדיפה. האציל מוסיף 2 לדרג״ש שלו נגד התקפה קפא״פ אחת שהיתה פוגעת בו. כדי לעשות זאת, האציל חייב לראות את התוקף ולהחזיק נשק קפא״פ. 

לאציל יש סמכות רחבה והשפעה רבה בתור חבר המעמד העליון, וברשותו עושר וקשרים שיכולים להפוך אותו לבעל כוח כמו של מלכים וגנרלים. אציל נוסע בדרך כלל עם שומרים ומשרתים שהם פשוטי עם. 

נתוני המשחק של אציל יכולים לשמש גם כדי לייצג חצרנים שאינם ממשפחות אצולה. 

בריון 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה שאינה טובה 

דירוג שריון 11 (שריון עור)
נקודות פגיעה 32 (5ק8 + 10)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
15 (2+) 11 (0+) 14 (2+) 10 (0+) 10 (0+) 11 (0+)

מיומנויות איום 2+
חושים הבחנה קבועה 10
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר ½ (100 נק״נ) 

טקטיקת להקה. הבריון נהנה מיתרון בגלגולי התקפה נגד יצורים אם לפחות אחד מבני בריתו נמצא בטווח ½1 מ׳ מהיצור אותו הוא תוקף ובן הברית אינו חסר אונים. 

פעולות 

התקפות מרובות. הבריון מבצע שתי התקפות קפא״פ.

אלה. התקפה נשק קפא״פ: 4+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, יצור אחד. פגיעה: 5 (1ק6 + 2) נזק מוחץ. 

רובה קשת כבד. התקפת נשק טווח: 2+ לפגיעה, טווח 30 / 120 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 5 (1ק10) נזק דוקר. 

בריונים הם עבריינים אלימים ואכזריים המיומנים באיומים ובאלימות. הם עובדים עבור כסף ויש להם מעט עכבות מוסריות. 

גלדיאטור

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 16 (עור מחוזק, מגן)
נקודות פגיעה 112 (15ק8 + 45)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
18 (4+) 15 (2+) 16 (3+) 10 (0+) 12 (1+) 15 (2+)

זריקות הצלה כוח 7+, זרז 5+, חוסן 6+
מיומנויות אתלטיקה 10+, איום 5+
חושים הבחנה קבועה 11
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר 5 (1,800 נק״נ) 

אמיץ. הגלדיאטור נהנה מיתרון בזריקות הצלה נגד השפעות שמנסות להפוך אותו מבוהל. 

בריון. נשק קפא״פ גורם קובית נזק אחת נוספת כאשר גלדיאטור פוגע איתו (כלול בהתקפות). 

פעולות 

התקפות מרובות. הגלדיאטור מבצע שלוש התקפות קפא״פ או שתי התקפות טווח. 

חנית. התקפת נשק קפא״פ או טווח: 7+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳ או טווח 6 / 18 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 11 (2ק6 + 4) נזק דוקר, או 13 (2ק8 + 4) נזק דוקר אם התקפת הקפא״פ נעשתה עם שתי הידיים. 

מגן. התקפת נשק קפא״פ: 7+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, יצור אחד. פגיעה: 9 (2ק4 + 4) נזק מוחץ. אם המטרה היא יצור, הוא חייב להצליח בזריקת הצלה לכוח בד״ק 15 או ליפול שרוע. 

פעולות תגובה 

הדיפה. הגלדיאטור מוסיף 3 לדרג״ש שלו נגד התקפת קפא״פ אחת שהיתה פוגעת בו. כדי לעשות זאת, הגלדיאטור חייב לראות את התוקף ולהחזיק נשק קפא״פ. 

גלדיאטורים נלחמים כדי לבד את ההמון הרועש. חלק מהגלדיאטורים הם לוחמים אכזריים שמתייחסים לכל קרב כאל מאבק לחיים או למוות, בעוד שאחרים הם לוחמים מקצועיים שמרוויחים עמלות גדולות, אך רק לעתים רחוקות נלחמים למוות. 

גשש 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 13 (שריון עור)
נקודות פגיעה 16 (3ק8 + 3)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
11 (0+) 14 (2+) 12 (1+) 11 (0+) 13 (1+) 11 (0+)

מיומנויות טבע 4+, הבחנה 5+, התגנבות 6+, הישרדות 5+
חושים הבחנה קבועה 15
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר ½ (100 נק״נ) 

חושי שמיעה וראיה חדים. הגשש נהנה מיתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המסתמכות על שמיעה או ראיה. 

פעולות 

התקפות מרובות. הגשש מבצע שתי התקפות קפא״פ או שתי התקפות טווח. 

חרב קצרה. התקפת נשק קפא״פ: 4+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 5 (1ק6 + 2) נזק דוקר. 

קשת ארוכה. התקפת נשק טווח: 4+ לפגיעה, טווח 45/180 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 6 (1ק8 + 2) נזק דוקר. 

גששים הם ציידים ואנשי טבע מיומנים אשר מציעים את שירותיהם תמורת תשלום. רובם צדים חיות בר, אבל חלקם עובדים בתור ציידי ראשים, מדריכים או סיירים צבאיים.

דרואיד 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 11 (16 עם עור קליפה)
נקודות פגיעה 27 (5ק8 + 5)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
10 (0+) 12 (1+) 13 (1+) 12 (1+) 15 (2+) 11 (0+)

מיומנויות הבחנה 4+, טבע 3+, רפואה 4+
חושים הבחנה קבועה 14
שפות דרוידית ועוד שתי שפות כלשהן
אתגר 2 (450 נק״נ) 

הטלת לחשים. הדרואיד הוא מטיל לחשים מדרגה 4. יכולת הטלת הלחשים שלה היא חוכמה (ד״ק הצלה מלחש 12, +4 לפגיעה עם התקפות לחש). יש לו את לחשי הדרואיד הבאים משוננים: 

לחשונים (לפי רצון): יצירות הדרואיד, יצירת להבה, אלת עץ

דרג 1 (4 יחידות): סיבוך, מרחיק לכת, דיבור עם חיות, גל הדף

דרג 2 (3 יחידות): חיית שליח, עור קליפה 

פעולות 

מטה לחימה. התקפת נשק קפא״פ: 2+ לפגיעה (4+ לפגיעה עם אלת עץ), הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 3 (1ק6) נזק מוחץ, 4 (1ק8) נזק מוחץ אם התקפת הקפא״פ נעשתה עם שתי הידיים, או 6 (1ק8 + 2) נזק מוחץ עם אלת עץ

הדרואידים שוכנים ביערות ובמקומות מבודדים אחרים, בהם הפ מגינים על הטבע מפני מפלצות וחדירת הציוויליזציה. חלקם שאמאנים שבטיים המרפאים חולים, מתפללים לרוחות בעלי חיים, ומספקים הדרכה רוחנית. 

חבר כת 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה שאינה טובה 

דירוג שריון 12 (שריון עור)
נקודות פגיעה 9 (2ק8)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
11 (0+) 12 (1+) 10 (0+) 10 (0+) 11 (0+) 10 (0+)

מיומנויות תרמית 2+, דת 2+
חושים הבחנה קבועה 10
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר ⅛ (25 נק״נ)

מסירות אפלה. חבר הכת נהנה מיתרון בזריקות הצלה נגד השפעות שמנסות להפוך אותו מבוהל או מוקסם. 

פעולות 

סימיטר. התקפת נשק קפא״פ: 3+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, יצור אחד. פגיעה: 4 (1ק6 + 1) נזק חותך. 

חברי כת נשבעים אמונים לכוחות אפלים כמו נסיכי יסודות, אדוני שדים או ארכי-שטנים. רובם מסתירים את נאמנותם כדי שלא ינודו מהחברה, יכלאו או יוצאו להורג בגלל אמונותיהם. בניגוד למשרתי קודש מרושעים, חברי הכת מראים סימני אי שפיות לעתים קרובות באמונות ובטקסים שלהם. 

כוהן 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 13 (חולצת שרשראות)
נקודות פגיעה 27 (5ק8 + 5)
מהירות ½7 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
10 (0+) 10 (0+) 12 (1+) 13 (1+) 16 (3+) 13 (1+)

מיומנויות רפואה 7+, שכנוע 3+, דת 4+
חושים הבחנה קבועה 13
שפות שתי שפות כלשהן
אתגר 2 (450 נק״נ) 

הוד קדושתו. הכוהן יכול לנצל יחידת לחש בתור פעולה נוספת כדי לגרום באופן קסום להתקפות הנשק קפא״פ שלו לגרום 10 (3ק6) נזק קורן נוסף למטרה בפגיעה. השפעה זו נמשכת עד סוף התור. אם הכוהן מנצל יחידת לחש מדרג 2 ומעלה, הנזק הנוסף גדל ב 1ק6 עבור כל דרג מעבר לראשון. 

הטלת לחשים. הכוהן הוא מטיל לחשים בדרגה 5. יכולת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד״ק הצלה מלחש 13, +5 לפגיעה עם התקפות לחש). לכוהן יש את לחשי הכוהן הבאים משוננים: 

לחשונים (לפי רצון): אור, להבה קדושה, מופתים 

דרג 1 (4 יחידות): ריפוי פצעים, חזיז מנחה, מקלט 

דרג 2 (3 יחידות): שיקום פחות, נשק רוחני 

דרג 3 (2 יחידות): הפגת קסם, שומרים רוחניים 

פעולות 

אלה. התקפת נשק קפא״פ: 2+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 3 (1ק6) נזק מוחץ. 

הכוהנים מביאים את תורת אליהם לעם. הם המנהיגים הרוחניים של מקדשים ומקומות פולחן ולעתים קרובות בעלי עמדות השפעה בקהילותיהם. כמרים מרושעים עשויים לעבוד בגלוי תחת עריץ, או שהם עשויים להיות מנהיגים של כתות דתיות החבויות בצללי החברה הטובה ולפקח על טקסים מושחתים. 

לכוהן בדרך כלל יש משרת בקודש אחד או יותר העוזרים לו עם טקסים דתיים ומשימות קודש אחרות. 

לוחם שבטי 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 12 (שריון פרווה)
נקודות פגיעה 11 (2ק8 + 2)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
13 (1+) 11 (0+) 12 (1+) 8 (1-) 11 (0+) 8 (1-)

חושים הבחנה קבועה 10
שפות שפה אחת כלשהי
אתגר ⅛ (25 נק״נ) 

טקטיקת להקה. הלוחם נהנה מיתרון בגלגולי התקפה נגד יצורים אם לפחות אחד מבני בריתו נמצא בטווח ½1 מ׳ מהיצור אותו הוא תוקף ובן הברית אינו חסר אונים. 

פעולות 

חנית. התקפת נשק קפא״פ או טווח: 3+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳ או טווח 6 / 18 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 4 (1ק6 + 1) נזק דוקר, או 5 (1ק8 + 1) נזק דוקר אם התקפת הקפא״פ נעשתה עם שתי הידיים. 

לוחמים שבטיים חיים מחוץ לגבולות הציוויליזציה, לרוב ניזונים מדיג וציד. כל שבט פועל בהתאם לרצון מנהיגו, שהוא הלוחם הטוב והמבוגר ביותר של השבט או חבר שבט שהתברך על ידי האלים. 

למוד קרבות 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 17 (שריון רצועות)
נקודות פגיעה 58 (9ק8 + 18)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
16 (3+) 13 (1+) 14 (2+) 10 (0+) 11 (0+) 10 (0+)

מיומנויות אתלטיקה 5+, הבחנה 2+
חושים הבחנה קבועה 12
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר 3 ​​(700 נק״נ) 

פעולות 

התקפות מרובות. למוד הקרבות מבצע שתי התקפות חרב ארוכה. אם הוא שלף חרב קצרה, הוא יכול גם לבצע התקפת חרב קצרה. 

חרב ארוכה. התקפת נשק קפא״פ: 5+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 7 (1ק8 + 3) נזק חותך, או 8 (1ק10 + 3) נזק חותך אם ההקפה נעשתה עם שתי הידיים. 

חרב קצרה. התקפת נשק קפא״פ: 5+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 6 (1ק6 + 3) נזק דוקר. 

רובה קשת כבד. התקפת נשק טווח: 3+ לפגיעה, טווח 30 / 120 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 6 (1ק10 + 1) נזק דוקר. 

למודי קרבות הם לוחמים מקצועיים שאוחזים בנשק תמורת שכר או כדי להגן על משהו שהם מאמינים בו או על ערך שלהם. שורותיהם כוללות חיילים שפרשו משירות ארוך ולוחמים שלא שירתו איש מלבד עצמם מעולם.

מג 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 12 (15 עם שריון מאגי)
נקודות פגיעה 40 (9ק8)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
9 (1-) 14 (2+) 11 (0+) 17 (3+) 12 (1+) 11 (0+)

זריקות הצלה תבנ 6+, חכמ 4+
מיומנויות מאגיה 6+, היסטוריה 6+
חושים הבחנה קבועה 11
שפות ארבע שפות כלשהן
אתגר 6 (2,300 נק״נ) 

הטלת לחשים. המג הוא מטיל לחשים בדרגה 9. יכולת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד״ק הצלה מלחש 14, 6+ לפגיעה עם התקפות לחש). למג יש את לחשי האשף הבאים משוננים: 

לחשונים (לפי רצון): חזיז אש, אור, יד מאגית, פעלול 

דרג 1 (4 יחידות): גילוי קסם, שריון מאגי, קליע קסם, מגן 

דרג 2 (3 יחידות): צעד ערפילי, הצעה 

דרג 3 (3 יחידות): לחש נגד, כדור אש, מעוף 

דרג 4 (3 יחידות): היעלמות דגולה, סופת קרח 

דרג 5 (1 יחידה): חרוט כפור 

פעולות 

פגיון. התקפת נשק קפא״פ או טווח: 5+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳ או טווח 6 / 18 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 4 (1ק4 + 2) נזק דוקר. 

מגים מבלים את חייהם במחקר הקסם ובאימונים. מגים הנוטים לטוב מיעצים לאצילים ולבעלי כוח אחרים, בעוד המרושעים שוכנים באזורים מבודדים ומבצעים ניסויים שהשתיקה יפה להם ללא הפרעה. 

מפקד שודדים 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה שאינה סדר 

דירוג שריון 15 (עור מחוזק)
נקודות פגיעה 65 (10ק8 + 20)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
15 (2+) 16 (3+) 14 (2+) 14 (2+) 11 (0+) 14 (2+)

זריקות הצלה כוח 5+, זרז 5+, חכמ 2+
מיומנויות אתלטיקה 4+, תרמית 4+
חושים הבחנה קבועה 10
שפות שתי שפות כלשהן
אתגר 2 (450 נק״נ) 

פעולות 

התקפות מרובות. מפקד השודדים מבצע שלוש התקפות קפא״פ: שתי התקפות סימיטרו והתקפת פגיון אחת. לחלופין מפקד השודדים מבצע שתי התקפות פגיונות בטווח. 

סימיטר. התקפת נשק קפא״פ: 5+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 6 (1ק6 + 3) נזק חותך. 

פגיון. התקפת נשק קפא״פ או טווח: 5+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳ או טווח 6 / 18 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 5 (1ק4 + 3) נזק דוקר. 

פעולות תגובה

הדיפה. מפקד השודדים מוסיף 2 לדרג״ש שלו נגד התקפה קפא״פ אחת שהיתה פוגעת בו. כדי לעשות זאת, מפקד השודדים חייב לראות את התוקף ולהחזיק נשק קפא״פ. 

כדי לשמור על כנופיית שודדים מלהתפרק דרושים אישיות חזקה, ערמומיות חסרת עכבות ולשון כסופה. למפקד השודדים יש את התכונות האלה בשפע. 

בנוסף לניהול צוות של שודדים אנוכיים שלעולם לא מרוצים, מפקד פיראטים הוא סוג אחר של מפקד השודדים, עם ספינה שהוא צריך להגן ולפקד עליה. כדי לשמור על צוות מתפקד, המפקד חייב לחלק עונשים ופרסים בקביעות. 

יותר מאשר אוצר, מפקד שודדים או פיראטים מחפש תהילה. אסיר שפונה אל יהירותו של מפקד השודדים או אל האגו שלו, מגדיל את סיכוייו לטיפול הגון, יותר מאשר אסיר שאינו יודע דבר על המוניטין הססגוני של מפקד השודדים, או שטוען שאינו יודע. 

מרגל 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 12
נקודות פגיעה 27 (6ק8)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
10 (0+) 15 (2+) 10 (0+) 12 (1+) 14 (2+) 16 (3+)

מיומנויות תרמית 5+, תובנה 4+, חקירה 5+, הבחנה 6+, שכנוע 5+, זריזות ידיים 4+, התגנבות 4+
חושים הבחמנה קבועה 16
שפות שתי שפות כלשהן
אתגר 1 (200 נק״נ) 

פעולה ערמומית. בכל תור שלו המרגל יכול להשתמש בפעולה נוספת כדי לבצע את אחת הפעולות מאוץ, נסיגה או התחבאות. 

התקפת פתע (1 / תור). המרגל גורם 7 (2ק6) נזק נוסף כאשר הוא פוגע מטרה עם התקפת נשק ויש לו יתרון בגלגול ההתקפה, או כאשר המטרה נמצאת בטווח ½1 מ׳ מבן ברית שלו שאינו חסר אונים והמרגל לא סובל מחסרון בהתקפה. 

פעולות 

התקפות מרובות. המרגל מבצע שתי התקפות קפא״פ.

חרב קצרה. התקפת נשק קפא״פ: 4+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 5 (1ק6 + 2) נזק דוקר. 

שליטים, אצילים, סוחרים, ראשי גילדות ועשירים אחרים משתמשים במרגלים כדי להשיג יתרון בעולם הפוליטיקה חסרת הרחמים. מרגל מאומן לאסוף מידע בסתר. מרגלים נאמנים מעדיפים למות מאשר לחסוף מידע שיסכן את עצמם או את מעסיקיהם.

משרת בקודש 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 10
נקודות פגיעה 9 (2ק8)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
10 (0+) 10 (0+) 10 (0+) 10 (0+) 14 (2+) 11 (0+)

מיומנויות רפואה 4+, דת 2+
חושים הבחנה קבועה 12
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר ¼ (50 נק״נ)

הטלת לחשים. המשרת בקודש הוא מטיל לחשים מדרגה 1. יכולת הטלת הלחשים שלה היא חוכמה (ד״ק הצלה מלחש 12, 4+ לפגיעה עם התקפות לחש). למשרת בקודש יש את לחשי הכוהן הבאים משוננים: 

לחשונים (לפי רצון): אור, להבה קדושה, מופתים

דרג 1 (3 יחידות): ברכה, ריפוי פצעים, מקלט 

פעולות

נבוט. התקפת נשק קפא״פ: 2+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 2 (1ק4) נזק מוחץ. 

משרתים בקודש הם חברי כמורה זוטרים, בדרך כלל תחת אחריות אחראי כוהן. הם מבצעים מגוון עבודות במקדש והם מקבלים יכולת הטלת לחשים מוגבלת מאליהם.

מתנקש

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה שאינה טובה 

דירוג שריון 15 (עור מחוזק)
נקודות פגיעה 78 (12ק8 + 24)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
11 (0+) 16 (3+) 14 (2+) 13 (1+) 11 (0+) 10 (0+)

זריקות הצלה זרז 6+, תבנ 4+
מיומנויות אקרובטיקה 6+, תרמית 3+, הבחנה 3+, התגנבות 9+
עמידות לנזק רעל
חושים הבחנה קבועה 13
שפות עגת גנבים ועוד שתי שפות כלשהן
אתגר 8 (3,900 נק״נ)

התנקשות. במהלך התור הראשון שלו, המתנקש נהנה מיתרון בגלגולי התקפה נגד כל יצור שעוד לא הגיע תורו. כל פגיעה שהמתנקש מבצע נגד יצור מופתע היא פגיעה חמורה. 

התחמקות. אם המתנקש יכול לבצע זריקת הצלה לזריזות כדי לספוג רק חצי נזק מהשפעה כלשהי, הוא במקום זאת לא סופג כל נזק אם הוא מצליח בזריקת ההצלה, ורק חצי נזק אם הוא נכשל. 

התקפת פתע. פעם בתור, המתנקש גורם 14 (4ק6) נזק נוסף כאשר הוא פוגע במטרה בהתקפת נשק ונהנה מיתרון בגלגול ההתקפה, או כאשר המטרה נמצאת בטווח ½1 מ׳ מבן ברית של המתנקש שאינו חסר אונים והמתנקש לא סובל מחסרון בהתקפה. 

פעולות 

התקפות מרובות. המתנקש מבצע שתי התקפות חרב קצרה. 

חרב קצרה. התקפת נשק קפא״פ: 6+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 6 (1ק6 + 3) נזק דוקר, והמטרה חייבת לבצע זריקת הצלה לחוסן בד״ק 15, ולספוג 24 (7ק6) נזק רעל אם נכשלה, או חצי נזק אם הצליחה. 

רובה קשת קל. התקפת נשק טווח: 6+ לפגיעה, טווח 24 / 96 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 7 (1ק8 + 3) נזק דוקר, והמטרה חייבת לבצע זריקת הצלה לחוסן בד״ק 15, ולספוג 24 (7ק6) נזק רעל אם נכשלה, או חצי נזק אם הצליחה. 

בעלי אימון בשימוש ברעל, מתנקשים הם רוצחים חסרי רחמים שעובדים עבור אצילים, ראשי גילדות, שליטים וכל אחד אחר שיכול להרשות לעצמו. 

פשוט עם 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 10
נקודות פגיעה 4 (1ק8)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
10 (0+) 10 (0+) 10 (0+) 10 (0+) 10 (0+) 10 (0+)

חושים הבחנה קבועה 10
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר 0 (10 נק״נ) 

פעולות 

נבוט. התקפת נשק קפא״פ: 2+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 2 (1ק4) נזק מוחץ. 

פשוטי עם כוללים איכרים, צמיתים, עבדים, משרתים, עולי רגל, סוחרים, אומנים ונזירים. 

קנאי כת 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה שאינה טובה 

דירוג שריון 13 (שריון עור)
נקודות פגיעה 33 (6ק8 + 6)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
11 (0+) 14 (2+) 12 (1+) 10 (0+) 13 (1+) 14 (2+)

מיומנויות תרמית 4+, שכנוע 4+, דת 2+
חושים הבחנה קבועה 11
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר 2 (450 נק״נ) 

מסירות אפלה. הקנאי נהנה מיתרון בזריקות הצלה נגד השפעות שמנסות להפוך אותו מבוהל או מוקסם. 

הטלת לחשים. הקנאי הוא מטיל לחשים מדרגה 4. יכולת הטלת הלחשים שלה היא חוכמה (ד״ק הצלה מלחש 11, 3+ לפגיעה עם התקפות לחש). לקנאי יש את לחשי הכוהן הבאים משוננים: 

לחשונים (לפי רצון): אור, להבה קדושה, מופתים

דרג 1 (4 יחידות): פקודה, גרימת פצעים, מגן האמונה 

דרג 2 (3 יחידות): אחיזת אדם, נשק רוחני 

פעולות

התקפות מרובות. הקנאי מבצע שתי התקפות קפא״פ. 

פגיון. התקפת נשק קפא״פ או טווח: 4+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳ או טווח 6 / 18 מ׳, יצור אחד. פגיעה: 4 (1ק4 + 2) נזק דוקר. 

קנאים הם לעתים קרובות חלק ממנהיגות הכת, ומשתמשים בכריזמה ובאמונות שלהם כדי להשפיע על בעלי כוח רצון חלש. רובם מתעניינים בהגדלת כוחם האישי מעל לכל דבר אחר.

רב-מג 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 12 (15 עם שריון מאגי)
נקודות פגיעה 99 (18ק8 + 18)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
10 (0+) 14 (2+) 12 (1+) 20 (5+) 15 (2+) 16 (3+)

זריקות הצלה תבנ 9+, חכמ 6+
מיומנויות מאגיה 13+, היסטוריה 13+
עמידות לנזק מלחשים; דוקר, חותך ומוחץ מהתקפות לא קסומות (מעור אבן)
חושים הבחנה קבועה 12
שפות שש שפות כלשהן
אתגר 12 (8,400 נק״נ) 

עמידות לקסם. הרב-מג נהנה מיתרון בזריקות הצלה נגד לחשים והשפעות קסומות אחרות. 

הטלת לחשים. הרב-מג הוא מטיל לחשים בדרגה 18. יכולת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד״ק הצלה מלחש 17, 9+ לפגיעה עם התקפות לחש). הרב-מג יכול להטיל את הלחשים תחפושת עצמית והיעלמות מעין כרצונו ויש לו את לחשי האשף הבאים משוננים: 

לחשונים (לפי רצון): חזיז אש, אור, יד מאגית, פעלול, מכת חשמל

דרג 1 (4 יחידות): גילוי קסם, זיהוי, שריון מאגי*, קליע קסם 

דרג 2 (3 יחידות): גילוי מחשבות, בבואת ראי, צעד ערפילי 

דרג 3 (3 יחידות): לחש נגד, מעוף, חזיז ברק 

דרג 4 (3 יחידות): גירוש, מגן אש, עור אבן

דרג 5 (3 יחידות): חרוט כפור, סקירה, קיר כוח 

דרג 6 (1 יחידה): בועת אי-פגיעות 

דרג 7 (1 יחידה): שיגור 

דרג 8 (1 יחידה): מחסום דעת

דרג 9 (1 יחידה): עצירת זמן 

* הרב-מג מטיל לחשים אלה על עצמו לפני הקרב.

פעולות

פגיון. התקפת נשק קפא״פ או טווח: 6+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳ או טווח 6 / 18 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 4 (1ק4 + 2) נזק דוקר. 

רב-מגים הם מטילי לחשים חזקים (ובדרך כלל די זקנים) המקדישים את עצמם ללימוד האמנויות המאגיות. טובי הלב מביניהם מיעצים למלכים ומלכות, בעוד הרשעים שולטים כעריצים ומנסים לגלות את סודות ההפיעה לליץ׳. אלה שאינם לא טובים ולא רשעים מתבודדים במגדלים מרוחקים כדי לעסוק בקסם ללא הפרעה.

לרב-מג בדרך כלל יש מג אחד או יותר כחניכים, ומשכנו של הרב-מג מוגן במגוון הגנות ושומרים קסומים כדי להרתיע כל מי שינסה להפריע. 

שודד 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה שאינה סדר 

דירוג שריון 12 (שריון עור)
נקודות פגיעה 11 (2ק8 + 2)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
11 (0+) 12 (1+) 12 (1+) 10 (0+) 10 (0+) 10 (0+)

חושים הבחנה קבועה 10
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר ⅛ (25 נק״נ) 

פעולות 

סימיטר. התקפת נשק קפא״פ: 3+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 4 (1ק6 + 1) נזק חותך. 

רובה קשת קל. התקפת נשק טווח: 3+ לפגיעה, טווח 24 / 96 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 5 (1ק8 + 1) נזק דוקר. 

שודדים נעים בכנופיות שבראשן לפעמים יש בריון, למוד קרבות או מטיל לחשים. לא כל השודדים רעים. דיכוי, בצורת, מחלה או רעב יכולים לעתים קרובות להביא אנשים ישרים לחיים של שוד.

פיראטים הם שודדי ים. הם יכולים להיות בוזזים המעוניינים רק באוצר וברצח, או שהם עשויים להיות מלחים שהכתר הסמיך אותם לתקוף ולגזול את כלי השיט של אויבי המדינה. 

שומר 

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטייה 

דירוג שריון 16 (חולצת שרשראות, מגן)
נקודות פגיעה 11 (2ק8 + 2)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
13 (1+) 12 (1+) 12 (1+) 10 (0+) 11 (0+) 10 (0+)

מיומנויות הבחנה 2+
חושים הבחנה קבועה 12
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר ⅛ (25 נק״נ) 

פעולות 

חנית. התקפת נשק קפא״פ או טווח: 3+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳ או טווח 6 / 18 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 4 (1ק6 + 1) נזק דוקר, או 5 (1ק8 + 1) נזק דוקר אם התקפת הקפא״פ נעשתה עם שתי הידיים. 

שומרים כוללים חברים במשמר העיר, זקיפים במצודה או בעיר מבוצרת ושומרי ראש של סוחרים ואצילים. 

שיכור קרב

דמוי אדם בינוני (כל גזע), כל נטיית תוהו 

דירוג שריון 13 (שריון פרווה)
נקודות פגיעה 67 (9ק8 + 27)
מהירות 9 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
16 (3+) 12 (1+) 17 (3+) 9 (10) 11 (0+) 9 (1-)

חושים הבחנה קבועה 10
שפות שפה אחת כלשהי (בדרך כלל מדוברת)
אתגר 2 (450 נק״נ) 

פזיז. בתחילת תורו, שיכור הקרב יכול להנות מיתרון בכל התקפות נשק קפא״פ במהלך התור הזה, אבל גלגולי התקפה נגדו נהנים גם כן מיתרון עד תחילת תורו הבא. 

פעולות 

גרזן אדיר. התקפת נשק קפא״פ: 5+ לפגיעה, הישג ½1 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 9 (1ק12 + 3) נזק חותך. 

מקורם באזורים לא מתורבתים, שיכורי הקרב בלתי צפויים ומתגודדים בחבורות קרב ומחפשים סכסוך בכל מקום בו הם יכולים למצוא אותו.