הטלת לחשים

עולמות המשחק מלאים בקסם המופיע לעתים קרובות בצורת לחשים.

פרק זה מתאר את הכללים להטלת לחשים. דמויות ממקצועות שונים לומדות ומכינות לחשים בדרכים שונות, ומפלצות בדרך כלל משתמשות בלחשים בצורה שונה. ללא קשר למקור הלחש, הוא תמיד פועל לפי הכללים המתוארים כאן.

מה הוא לחש?

לחש הוא השפעה קסומה בודדת, יציקה יחידה של האנרגיות הקסומות, הממלאות את הרב-יקום, לתוך ביטוי מסוים ומוגבל. כאשר היא מטילה לחש, הדמות מחברת בזהירות זרמים דקים ובלתי נראים של קסם גולמי הנמצאים בכל מקום, מסדרת אותם בצורה מוגדרת מראש, גורמת להם לרטוט בצורה מסוימת ואז משחררת אותם כדי להפעיל את ההשפעה הרצויה – ברוב המקרים, כל זה במהלך שניות בודדות.

לחשים יכולים לשמש לשימוש כללי, ככלי נשק או להגנה. הם יכולים לגרום נזק או לרפא אותו, לכפות או להסיר מצבים שונים (ראו נספח סל״ש-א), לרוקן את אנרגיית החיים ולהחזיר מתים לחיים.

אלפי לחשים נוצרו במהלך ההיסטוריה של הרב-יקום ורבים מהם נשכחו מזמן. כמה מהם עשויים עדיין להסתתר בספרי לחשים מתפוררים חבויים בחורבות עתיקות או במוחם של אלים מתים. או שאולי יום אחד הם ייווצרו מחדש על ידי דמות שצברה מספיק כוח וחוכמה כדי לעשות זאת.

דרג הלחש

לכל לחש יש דרג בין 0 ל-9. דרג הלחש הוא מדד כללי לעוצמת הלחש, לדוגמה הלחש הפשוט (אך עדיין מרשים) קליע קסם הוא לחש מדרג 1 והלחש העוצמתי משאלה מדרג 9. לחשונים – לחשים פשוטים אך חזקים, שדמויות יכולות להטיל כמעט כדרך אגב – הם בדרג 0. ככל שדרג הלחש גבוה יותר, מטיל לחשים צריך להיות בדרגה גבוהה יותר כדי להטיל את הלחש.

דרג הלחש ודרגת הדמות אינם תואמים ישירות. בדרך כלל, דמות צריכה להיות לפחות בדרגה 17, לא בדרגה 9, כדי להטיל לחש בדרג 9.

לחשים ידועים ומשוננים

לפני שמטיל לחשים יכול להשתמש בלחש, הלחש צריך להיות מקובע היטב במוחו, או שחייבת להיות לו גישה ללחש דרך חפץ קסום. לחברי מקצועות מסוימים, כולל פייטנים וכושפים, יש רשימה מוגבלת של לחשים שהם יודעים ותמיד מקובעים בראשם. אותו דבר נכון לגבי מפלצות רבות המטילות לחשים. מטילי לחשים אחרים, כגון כהנים ואשפים צריכים לעבור תהליך של הכנת הלחשים. התהליך שונה עבור מקצועות שונים, כמפורט בתיאור המקצוע שלהם.

בכל מקרה, מספר הלחשים שדמות יכולה שיהיו מקובעים בראשה בכל זמן נתון תלוי בדרגת הדמות.

יחידות לחש

לא משנה כמה לחשים מטיל לחשים יודע או משנן, הוא יכול להטיל רק מספר מוגבל של לחשים לפני שהוא נח. שינוי מרקם הקסם ותיעול האנרגיה שלו, אפילו עבור לחש פשוט, הם תהליכים מתישים פיזית ומנטלית, ולחשים בדרג גבוה יותר מתישים אפילו יותר. לכן, כל תיאור מקצוע מטיל לחשים (למעט זה של המכשף) כולל טבלה המציגה בכמה יחידות לחש מכל דרג הדמות יכולה להשתמש בכל דרגה. לדוגמה, לאשף בדרגה 3 יש ארבע יחידות לחש בדרג 1 ושתי יחידות לחש בדרג 2.

כאשר דמות מטילה לחש, היא מנצלת יחידת לחש בדרג הלחש או גבוה יותר, ולמעשה ״ממלאת" את יחידת הלחש. אתה יכול לחשוב על יחידת לחש בתור שקע בגודל מסוים – שקע קטן עבור יחידה בדרג 1 ושקע גדול יותר עבור לחש בדרג גבוה יותר. לחש מדרג 1 מתאים ליחידת לחש בכל גודל, אבל לחש מדרג 9 מתאים רק ליחידה מדרג 9. אז כאשר האשפית אוּמַרַה מטילה קליע קסם, לחש מדרג 1, היא מנצלת אחת מארבע יחידות הלחש בדרג 1 שיש לה, ונותרות לה שלוש.

סיום מנוחה ארוכה משיב את כל יחידות הלחש שנוצלו.

לדמויות ולמפלצות מסוימות יש יכולות מיוחדות המאפשרות להם להטיל לחשים ללא שימוש ביחידות לחש. לדוגמה, נזיר ההולך בדרך ארבעת היסודות, מכשף שבוחר קריאות קמאיות מסוימות ובן-תהום מעמקים מתשעת מדורי הגיהנום יכולים להטיל לחשים כך.

הטלת לחשים בדרג גבוה יותר

כאשר מטיל לחשים מטיל לחש באמצעות יחידת לחש בדרג גבוה יותר מהלחש, הלחש מקבל את הדרג הגבוה יותר עבור הטלה זו. לדוגמה, אם אוּמַרַה מטילה קליע קסם באמצעות יחידת לחש מדרג 2, קליע קסם זה נחשב בדרג 2. למעשה, הלחש מתרחב כדי למלא את יחידת הלחש אליה הוכנס.

ללחשים מסוימים, כגון קליע קסם וריפוי פצעים, יש השפעות חזקות יותר כאשר הם מוטלים בדרג גבוה יותר, כמפורט בתיאור הלחש.

 

הטלת לחשים עם שריון

בגלל הריכוז והמחוות המדויקות הדרושים כדי להטיל לחש, אתה חייב להיות מיומן בשריון שאתה לובש כדי להטיל לחשים. אחרת השריון שלך מגביל אותך פיזית ומסיח את דעתך עד כדי כך שאתה לא יכול להטיל לחשים.

לחשונים

לחשון הוא לחש שמטיל לחשים יכול להטיל כרצונו, ללא שימוש ביחידת לחש וללא שינון מראש. תרגול חוזר קיבע את הלחש במוחו של המטיל ומילא אותו בקסם הדרוש כדי ליצור את ההשפעה שוב ​​ושוב. דרג הלחש של לחשונים היא 0.

טקסים

ללחשים מסוימים יש את המסמן המיוחד: טקס. ניתן להטיל לחש כזה לפי כללי הטלת הלחשים הרגילים, או שניתן להטיל את הלחש בתור טקס. הגרסה הטקסית של הלחש אורכת 10 דקות יותר מהגרסה הרגילה. הטלה כזו גם לא מנצלת יחידת לחש, ולכן לא ניתן להטיל את הגרסה הטקסית של לחש בדרג גבוה יותר.

כדי להטיל לחש כטקס, מטיל הלחשים צריך להיות בעל תכונה המעניקה לו את היכולת לעשות זאת. לכהן ולדרואיד, למשל, יש מאפיין כזה. מטיל הלחשים צריך גם שהלחש יהיה משונן או ברשימת הלחשים שהוא יודע, אלא אם מאפיין ההטלה הטקסית של הדמות מציין אחרת, כמו למשל עבור האשף.