כושף
מאפייני מקצוע
בתור כושף, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים.
נקודות פגיעה
קוביות פגיעה: 1ק6 לכל דרגת כושף
נקודות פגיעה בדרגה 1: 6 + תוסף החוסן שלך
נקודות פגיעות בדרגות גבוהות יותר: 1ק6 (או 4) + מתאם החוסן שלך לכל דרגת כושף מעבר לראשונה
שליטה
שריון: אין
נשק: זיק, מטה לחימה, פגיון, קלע, רובה קשת קל
כלים: אין
זריקות הצלה: חוסן, כריזמה
מיומנויות: בחר שתיים מבין איום, דת, מאגיה, שכנוע, תובנה, תרמית
ציוד
אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך:
- (א) רובה קשת קל ו-20 קליעים או (ב) כל נשק פשוט
- (א) שקיק רכיבים או (ב) מוקד מאגי
- (א) חבילת מבוכים או (ב) חבילת הרפתקן
- שני פגיונות
הכושף
דרגה | תוסף שליטה | נקודות כישוף | מאפיינים | לחשונים ידועים | לחשים ידועים | – יחידות לחש לדרג לחש – | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||||
1 | 2+ | – | הטלת לחשים, מקור כושף | 4 | 2 | 2 | – | – | – | – | – | – | – | – |
2 | 2+ | 2 | מעין הקסם | 4 | 3 | 3 | – | – | – | – | – | – | – | – |
3 | 2+ | 3 | על-קסם | 4 | 4 | 4 | 2 | – | – | – | – | – | – | – |
4 | 2+ | 4 | שיפור ערך תכונה | 5 | 5 | 4 | 3 | – | – | – | – | – | – | – |
5 | 3+ | 5 | – | 5 | 6 | 4 | 3 | 2 | – | – | – | – | – | – |
6 | 3+ | 6 | מאפיין מקור כושף | 5 | 7 | 4 | 3 | 3 | – | – | – | – | – | – |
7 | 3+ | 7 | 5 | 8 | 4 | 3 | 3 | 1 | – | – | – | – | – | |
8 | 3+ | 8 | שיפור ערך תכונה | 5 | 9 | 4 | 3 | 3 | 2 | – | – | – | – | – |
9 | 4+ | 9 | – | 5 | 10 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | – | – | – | – |
10 | 4+ | 10 | על-קסם | 6 | 11 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | – | – | – | – |
11 | 4+ | 11 | – | 6 | 12 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | – | – | – |
12 | 4+ | 12 | שיפור ערך תכונה | 6 | 12 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | – | – | – |
13 | 5+ | 13 | – | 6 | 13 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | – | – |
14 | 5+ | 14 | מאפיין מקור כושף | 6 | 13 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | – | – |
15 | 5+ | 15 | – | 6 | 14 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | – |
16 | 5+ | 16 | שיפור ערך תכונה | 6 | 14 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | – |
17 | 6+ | 17 | על-קסם | 6 | 15 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
18 | 6+ | 18 | מאפיין מקור כושף | 6 | 15 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
19 | 6+ | 19 | שיפור ערך תכונה | 6 | 15 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
20 | 6+ | 20 | שיקום כושף | 6 | 15 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
הטלת לחשים
אירוע כל שהוא בעברך, או בחייו של הורה או אב קדמון, הטביע בך חותם בל יימחה ומילא אותך בקסם מאגי. מעיין קסם זה, שמקורו לא ברור, מאפשר לך להטיל לחשים.
לחשונים
בדרגה 1, אתה יודע ארבעה לחשונים לבחירתך מרשימת לחשי הכושף. אתה לומד לחשוני כושף נוספים לבחירתך בדרגות גבוהות יותר, כפי שמצוין בעמודת ״לחשונים ידועים״ בטבלת ״הכושף״.
יחידות לחש
טבלת ״הכושף״ מראה כמה יחידות לחש יש לך בכדי להטיל לחשים מדרג 1 ומעלה. כדי להטיל את אחד הלחשים האלה, אתה חייב לנצל יחידה מדרג הלחש או מדרג גבוה יותר. אתה משיב את כל יחידות הלחש כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה.
לדוגמה, אם אתה יודע את הלחש מדרג 1 ידיים בוערות ויש לך יחידות לחש מדרג 1 ומדרג 2 שלא ניצלת עדיין, אתה יכול להטיל את הלחש באמצעות כל אחת מיחידות הלחש.
לחשים ידועים מדרג 1 ומעלה
אתה יודע שני לחשים בדרג 1 לבחירתך מרשימת לחשי הכושף.
עמודת ״לחשים ידועים״ בטבלת ״הכושף״ מראה מתי אתה לומד לחשי כושף חדשים לבחירתך. כל אחד מלחשים אלו חייב להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש. למשל, כאשר אתה מגיע לדרגה 3 במקצוע זה, אתה יכול ללמוד לחש חדש אחד מדרג 1 או 2.
בנוסף, כאשר אתה עולה דרגה במקצוע זה, אתה יכול לבחור את אחד מלחשי הכושף שאתה יודע ולהחליפו בלחש אחר מרשימת לחשי הכושף, אשר חייב גם כן להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש.
תכונת הטלת לחשים
תכונת הטלת הלחשים עבור לחשי הכושף שלך הינה כריזמה, מכיוון שכוח הקסם שלך מסתמך על היכולת שלך להקרין את רצונך על העולם. בכל פעם שלחש מתייחס לתכונת הטלת הלחשים שלך, אתה משתמש בכריזמה. בנוסף, אתה משתמש במתאם הכריזמה שלך כדי לקבוע את ד״ק להצלה מלחשי הכושף שלך, וכאשר אתה תוקף עם לחש כזה.
ד״ק להצלה מלחשים = 8 + תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת הכריזמה שלך
מתאם התקפות לחשים = תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת הכריזמה שלך
מוקד הטלת לחשים
אתה יכול להשתמש במוקד מאגי כמוקד הטלת לחשים עבור לחשים הכושף שלך.
מקור כושף
בחר מקור כושף, המתאר את מקור כוח הקסם המולד שלך, כגון יחוס דרקוני.
המקור שלך מעניק לך מאפיין כאשר אתה בוחר אותו בדרגה 1 ושוב בדרגות 6, 14 ו-18.
מעין הקסם
בדרגה 2, אתם מתחבר למעיין קסם עמוק בתוך עצמך. מעיין זה מיוצג על ידי נקודות כישוף, אשר מאפשרות לך ליצור מגוון רחב של השפעות קסומות.
נקודות כישוף
יש לך 2 נקודות כישוף, ואתה מקבל נקודות נוספות כאשר אתה עולה בדרגות, כפי שמוצג בעמודת ״נקודות כישוף״ בטבלת ״הכושף״. אתה לא יכול לעולם שיהיו לך יותר נקודות כישוף מהמוצג בטבלה עבור הדרגה שלך. אתה משיב את כל נקודות הכישוף שניצלת כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה.
הטלה גמישה
אתה יכול להשתמש בנקודות הכישוף שלך כדי לקבל יחידות לחש נוספות, או להקריב יחידות לחש כדי לזכות בנקודות כישוף נוספות. אתה לומד דרכים אחרות להשתמש בנקודות הכישוף שלך בדרגות גבוהות יותר.
יצירת יחידות לחש. אתה יכול להמיר נקודות כישוף שלא נוצלו ליחידת לחש אחת כפעולה נוספת בתורך. טבלת ״יצירת יחידות לחש״ מראה את העלות של יצירת יחידת לחש בדרג נתון. אתה לא יכול ליצור יחידות לחש מדרג הגבוה מ-5.
כל יחידות הלחש שאתה יוצר עם מאפיין זה נעלמות לאחר שאתה מסיים מנוחה ארוכה.
יצירת יחידות לחש
דרג יחידת לחש | מחיר נקודות כישוף |
---|---|
1 | 2 |
2 | 3 |
3 | 5 |
4 | 6 |
5 | 7 |
המרת יחידות לחש לנקודות כישוף. בתור פעולה נוספת בתורך, אתה יכול לנצל יחידת לחש אחת ולקבל מספר נקודות כישוף השווה לדרג יחידת הלחש.
על-קסם
בדרגה 3, אתה מקבל את היכולת לשנות את הלחשים שלך כדי שיתאימו לצרכיך. אתה לומד שתי אפשרויות על-קסם מהרשימה הבאה לבחירתך. אתה לומד אפשרות נוספת בדרגה 10 ושוב בדרגה 17.
אתה יכול להשתמש רק באפשרות על-קסם אחת לכל לחש כאשר אתה מטיל אותו, אלא אם צוין אחרת.
לחש זהיר
כאשר אתה מטיל לחש שגורם ליצורים אחרים לבצע זריקת הצלה, אתה יכול להגן על כמה מיצורים אלה מפני כוחו המלא של הלחש. כדי לעשות זאת, אתה מנצל 1 נקודת כישוף ובוחר מספר יצורים עד לגובה מתאם הכריזמה שלך (לכל הפחות יצור אחד). יצור שנבחר מצליח אוטומטית בזריקת ההצלה שלו נגד הלחש.
לחש רחוק
כשאתה מטיל לחש בעל טווח של ½1 מ׳ או יותר, אתה יכול לנצל 1 נקודת כישוף כדי להכפיל את טווח הלחש.
כשאתה אתה מטיל לחש בעל טווח מגע, אתה יכול להשקיע 1 נקודת כישוף כדי להפוך את טווח הלחש ל-9 מ׳.
לחש מחוזק
כאשר אתה מגלגל נזק עבור לחש, אתה יכול לנצל 1 נקודת כישוף כדי לגלגל מחדש מספר קוביות נזק השווה או קטן ממתאם הכריזמה שלך (לפחות אחת). עליך להשתמש בתוצאות הגלגולים החדשים.
אתה יכול להשתמש בלחש מחוזק גם אם כבר השתמשת באפשרות על-קסם שונה במהלך הטלת הלחש.
לחש מורחב
כשאתה מטיל לחש שמשכו 1 דקה או יותר, אתה יכול למצל 1 נקודת כישוף כדי להכפיל את משך הלחש, עד לכל היותר משך של 24 שעות.
לחש מוגבר
כשאתה מטיל לחש שגורם ליצור לבצע זריקת הצלה כדי להימנע מהשפעותיו, אתה יכול להשקיע 3 נקודות כישוף כדי לכפות על מטרה אחת חסרון בזריקת ההצלה הראשונה שלה נגד הלחש.
לחש מזורז
כשאתה מטיל לחש שזמן ההטלה שלו הוא 1 פעולה, אתה יכול לנצל 2 נקודות כישוף כדי לשנות את זמן ההטלה שלו ל-1 פעולה נוספת להטלה זו בלבד.
לחש מעודן
כשאתה מטיל לחש, אתה יכול לנצל 1 נקודת כישוף כדי להטיל אותו ללא רכיבים תנועתיים או קוליים.
לחש תאומים
כשאתה מטיל לחש שמטרתו היא יצור יחיד וטווחו אינו עצמי, אתה יכול לנצל מספר נקודות כישוף השווה לדרג הלחש כדי להוסיף יצור שני בטווח כמטרה לאותו הלחש (1 נקודת כישוף עבור לחשונים).
הלחש חייב להיות מוגבל ליצור אחד בתור מטרה בדרג בו אתה מטיל אותו, כדי שאפשר יהיה להשתמש באפשרות זו. לדוגמה, לא ניתן להשתמש באפשרות זו עבור קליע קסם או קרן חורכת אך ניתן להשתמש בה עבור קרן כפור.
שיפור ערך תכונה
כאשר אתה מגיע לדרגה 4, ושוב בדרגות 8, 12, 16 ו-19 אתה יכול להעלות ערך תכונה אחת לבחירתך ב-2, או ערכי שתי תכונות לבחירתך ב-1. כרגיל, אתה לא יכול להעלות ערך תכונה מעבר ל-20 על ידי שימוש במאפיין זה.
שיקום כושף
בדרגה 20, אתה משיב 4 נקודות כישוף שנוצלו בכל פעם שאתה מסיים מנוחה קצרה.
מקורות כושף
כושפים שונים טוענים למקורות שונים עבור הקסם המולד שלהם, כגון יחוס דרקוני.
יחוס דרקוני
הקסם הטבעי שלך מגיע מקסם דרקוני שנמהל בדם שלך או של אבותיך. לרוב, כושפים מיחוס זה יכולים להתחקות אחר אילן היוחסין שלהם עד כושף רב עוצמה קדמון שסגר עסקה עם דרקון או שאפילו טען שאחד מהוריו היה דרקון. חלק משושלות היוחסין האלה מבוססות היטב בעולם, אבל רובן לוטה בערפל. כל כושף יכול להיות מייסד של שושלת חדשה, כתוצאת מברית או נסיבות חריגות אחרות.
קדמון דרקוני
בדרגה 1, אתה בוחר סוג אחד של דרקון בתור אביך הקדמון. סוג הנזק הקשור לכל דרקון משמש את המאפיינים שאתה מקבל בשלב מאוחר יותר.
שושלת דרקונים
דרקון | סוג הנזק |
---|---|
אדום | אש |
ארד | ברק |
זהב | אש |
ירוק | רעל |
כחול | ברק |
כסף | קור |
לבן | קור |
נחושת | חומצה |
פליז | אש |
שחור | חומצה |
אתה יכול לדבר, לקרוא ולכתוב דרקונית. בנוסף, בכל פעם שאתה מבצע בדיקת כריזמה בעת אינטראקציה עם דרקונים, תוסף השליטה שלך מוכפל אם הוא חל על הבדיקה.
עמידות דרקונית
כאשר הקסם זורם בגופך, הוא גורם לתכונות הגופניות של אבותיך הדרקוניים לצוץ. בדרגה 1, מספר נקודת הפגיעה המירבי שלך גדל ב-1, והוא גדל ב-1 נוסף בכל פעם שאתה עולה דרגה במקצוע זה.
בנוסף, חלקים מהעור שלך מכוסים על ידי שכבה דקה ומבריקה של קשקשים דמויי קשקשי דרקון. כאשר אתה לא לובש שריון, הדרג״ש שלך שווה ל-13 + מתאם הזריזות שלך.
זיקה יסודנית
החל בדרגה 6, כשאתה אתה מטיל לחש הגורם נזק מסוג הקשור לשושלת הדרקונים שלך, אתה יכול להוסיף את מתאם הכריזמה שלך לגלגול נזק אחד של הלחש. באותה ההזדמנות, אתה יכול לנצל 1 נקודת הכישוף כדי לקבל עמידות לאותו סוג הנזק למשך 1 שעה.
כנפי הדרקון
בדרגה 14, אתה יכול להצמיח זוג כנפי הדרקון מהגב שלך, ואתה מקבל מהירות טיסה השווה למהירות הנוכחית שלך. אתה יכול ליצור כנפיים אלה כפעולה נוספת בתורך. הכנפיים ממשיכות להתקיים עד שאתה משתמש בפעולה נוספת בתורך כדי להעלים אותן.
הכנפיים לא יכולות להופיע כאשר אתה לבוש שריון, אלא אם השריון נבנה במיוחד לאפשר זאת, ובגדים שאינן מותאמים לכנפיים עשויים להיהרס על ידי הכנפיים.
נוכחות דרקונית
החל בדרגה 18, אתה יכול לתעל את הנוכחות המאיימת של האב הקדמון הדרקוני שלך, ולגרום לסובבים אותך להיות יראים או מפוחדים. בתור פעולה, אתה יכול לנצל 5 נקודות כישוף כדי להשתמש בכוח זה ולהפיץ הילה של יראת כבוד או פחד (לבחירתך) עד למרחק של 18 מ׳. למשך 1 דקה או עד שאתה מאבד את הריכוז שלך (כאילו אתה מטיל לחש הדורש ריכוז), כל יצור עוין שמתחיל את תורו בתוך ההילה צריך לבצע זריקת הצלה לחוכמה או להיות מוקסם (אם בחרת יראת כבוד) או מבוהל (אם בחרת פחד) עד שההילה מתפוגגת. יצור שמצליח בזריקת ההצלה נהיה חסין להשפעת ההילה שלך למשך 24 שעות.