נוכל
מאפייני מקצוע
בתור נוכל, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים.
נקודות פגיעה
קוביות פגיעה: 1ק8 לכל דרגת נוכל
נקודות פגיעה בדרגה 1: 8 + תוסף החוסן שלך
נקודות פגיעות בדרגות גבוהות יותר: 1ק8 (או 5) + מתאם החוסן שלך לכל דרגת נוכל מעבר לראשונה
שליטה
שריון: שריון קל
נשק: נשק פשוט, חרב ארוכה, חרב קצרה, סיף, רובה קשת ידני
כלים: כלי גנב
זריקות הצלה: זריזות
מיומנויות: בחר ארבע מבין איום, אקרובטיקה, אתלטיקה, הבחנה, הופעה, התגנבות, זריזות ידיים, חקירה, שכנוע, תובנה ותרמית
ציוד
אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך:
- (א) סיף או (ב) חרב קצרה
- (א) קשת קצרה ואשפה עם 20 חצים או (ב) חרב קצרה
- (א) חבילת פורץ, (ב) חבילת מבוכים או (ג) חבילת הרפתקן
- (א) שריון עור, שני פגיונות וכלי גנב
הנוכל
דרגה | תוסף שליטה | התקפת פתע | מאפיינים |
---|---|---|---|
1 | 2+ | 1ק6 | מומחיות, התקפת פתע, עגת גנבים |
2 | 2+ | 1ק6 | פעולה ערמומית |
3 | 2+ | 2ק6 | מודל נכלולי |
4 | 2+ | 2ק6 | שיפור ערך תכונה |
5 | 3+ | 3ק6 | חמיקה מופלאה |
6 | 3+ | 3ק6 | מומחיות |
7 | 3+ | 4ק6 | התחמקות |
8 | 3+ | 4ק6 | שיפור ערך תכונה |
9 | 4+ | 5ק6 | מאפיין מודל נכלולי |
10 | 4+ | 5ק6 | שיפור ערך תכונה |
11 | 4+ | 6ק6 | כשרון אמין |
12 | 4+ | 6ק6 | שיפור ערך תכונה |
13 | 5+ | 7ק6 | מאפיין מודל נכלולי |
14 | 5+ | 7ק6 | חוש סומא |
15 | 5+ | 8ק6 | מוח חמקמק |
16 | 5+ | 8ק6 | שיפור ערך תכונה |
17 | 6+ | 9ק6 | מאפיין מודל נכלולי |
18 | 6+ | 9ק6 | קשה לתפיסה |
19 | 6+ | 10ק6 | שיפור ערך תכונה |
20 | 6+ | 10ק6 | צירוף מקרים |
מומחיות
בדרגה 1, בחר שתיים מהמיומנויות שלך, או מיומנות אחת והשליטה שלך בכלי גנב. תוסף השליטה שלך מוכפל עבור כל בדיקת יכולת שאתה מבצע ומשתמשת באחת המיומנויות הנבחרות.
בדרגה 6, אתה יכול לבחור עוד שתי מיומנויות (או מיומנות ושליטה בכלי גנב) ולקבל בהן יתרון זהה.
התקפת פתע
החל בדרגה 1, אתה יודע איך להכות במדויק ולנצל את הסחות הדעת של היריב. פעם אחת בסיבוב, אתה יכול לגרום 1ק6 נזק נוסף ליצור אחד שאתה פוגע בו עם התקפה בתנאי שיש לך יתרון בגלגול ההתקפה. ההתקפה חייבת להשתמש בנשק מעודן או טווח.
אתה לא חייב יתרון בגלגול ההתקפה אם אויב נוסף של המטרה נמצא במרחק של ½1 מ׳ ממנה, האויב אינו חסר אונים ואין לך חסרון בגלגול ההתקפה.
כמות הנזק הנוסף גדלה כאשר אתה עולה דרגות במקצוע זה, כפי שמוצג בעמודת ״התקפת פתע״ בטבלת ״הנוכל״.
עגת גנבים
במהלך אימוני הנוכלות שלך למדת את עגת הגנבים, שילוב סודי של ניב, מונחים וקוד המאפשר לך להסתיר הודעות בשיחה רגילה לכאורה. רק יצור אחר שיודע עגת גנבים מבין מסרים אלה. העברת מסר בדרך זו לוקחת פי ארבע מהזמן אותו היה לוקח להביע את אותו הרעיון בשפה פשוטה.
בנוסף, אתה מבין אוסף של סימנים וסמלים סודיים המשמשים להעברת מסרים קצרים ופשוטים, למשל אם שטח מסוכן או שהוא שטחה של גילדת גנבים, אם השלל נמצא בקרבת מקום או אם האנשים באזור הם טרף קל או יספקו מסתור לגנבים במנוסה.
פעולה ערמומית
החל בדרגה 2, החשיבה המהירה והזריזות שלך מאפשרות לך לנוע ולפעול במהירות. כל אחד מתורותיך בקרב, אתה רשאי לבצע פעולת התחבאות, מאוץ או נסיגה, כפעולה נוספת.
מודל נכלולי
בדרגה 3, אתה בוחר מודל שאתה מחקה בשימוש ביכולות הנוכל שלך, כגון גנב, מתנקש, או מהתל מסתורי המפורטים בסוף תיאור מקצוע זה. הבחירה שלך במודל מעניקה לך מאפיינים בדרגה 3 ולאחר מכן שוב בדרגות 9, 13 ו-17.
שיפור ערך תכונה
כאשר אתה מגיע לדרגה 4 ושוב בדרגות 8, 10, 12, 16 ו-19, אתה יכול להעלות ערך תכונה אחת לבחירתך ב-2, או שאתה יכול להעלות ערכי שתי תכונות לבחירתך ב-1. כרגיל, אתה לא יכול להעלות ערך תכונה מעבר ל-20 על ידי שימוש במאפיין זה.
חמיקה מופלאה
החל בדרגה 5, כאשר תוקף שאתה יכול לראות פוגע בך בהתקפה, אתה יכול להשתמש בפעולת התגובה שלך כדי להפחית לחצי את נזק ההתקפה נגדך.
התחמקות
החל בדרגה 7, אתה יכול להתחמק בזריזות מתופעות אזוריות מסוימות, כגון נשיפתו הלוהטת של דרקון אדום או הלחש סופת קרח. כאשר אתה תחת השפעה המאפשרת לך לבצע זריקת הצלה לזריזות כדי לספוג רק חצי נזק, במקום זאת אתה לא סופג נזק כלל אם אתה מצליח בזריקת ההצלה, ורק חצי נזק אם אתה נכשל.
כשרון מהימן
בדרגה 11, אתה משפר את הכישורים שבחרת עד שהם מתקרבים לשלמות. בכל פעם שאתה מבצע בדיקת תכונה המאפשרת לך להוסיף את תוסף השליטה שלך, אתה יכול להתייחס לגלגול של 9 ומטה ב-ק20 בתור 10.
חוש סומא
החל בדרגה 14, אם אתה מסוגל לשמוע, אתה מודע למיקומו של כל יצור נסתר או בלתי נראה בטווח 3 מ׳ ממך.
מוח חמקמק
בדרגה 15, אתה רוכש כוחות נפש גדולים. אתה מקבל שליטה בזריקת הצלה לחוכמה.
קשה לתפיסה
החל בדרגה 18, אתה כל כך חמקמק עד שתוקפים לעתים נדירות יכולים לגבור עליך. לגלגולי התקפה נגדך לא יכול להיות יתרון כל עוד אתה לא חסר אונים.
צירוף מקרים
בדרגה 20, יש לך כישרון ייחודי להצליח כאשר הצורך עולה. אם התקפה שלך מחטיאה מטרה בטווח, אתה יכול להפוך את ההחטאה לפגיעה. לחלופין, אם אתה נכשל בבדיקת תכונה, אתה יכולים להתייחס לגלגול ה-ק20 בתור 20.
לאחר שאתה משתמש במאפיין זה, אתה לא יכול להשתמש בו שוב עד שאתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה.
מודלים נכלוליים
לנוכלים יש תכונות משותפות רבות, כולל הדגש על שיכלול מיומנויותיהם, גישתם המדויקת והקטלנית לקרב והרפלקסים המהירים שלהם. אבל נוכלים שונים מנווטים כשרונות אלה בכיוונים שונים, לפי המודל הנכלולי שהם בוחרים. הבחירה שלך במודל נכלולי היא עדות למיקוד שלך ולא בהכרח מראה את העיסוק בו בחרת, אלא תיאור של הטכניקות המועדפות עליך.
גנב
אתה מחדד את המיומנויות שלך באמנויות הגנבה. פורצים, שודדים, כייסים ופושעים אחרים בדרך כלל שואפים למודל זה, אבל כך גם נוכלים המעדיפים לחשוב על עצמם כעל מחפשי אוצרות מקצועיים, מגלי ארצות, חוקרים ובלשים. בנוסף לשיפור הזריזות ויכולת ההתגנבות שלך, אתה לומד מיומנויות שימושיות לחקירת חורבות עתיקות, קריאת שפות לא מוכרות ושימוש באביזרי קסם שבאופן רגיל לא היית יכול להפעיל.
ידיים מהירות
החל מדרגה 3, אתה יכול להשתמש בפעולה הנוספת שאתה מקבל ממאפיין הפעולה הערמומית גם כדי לבצע בדיקת זריזות (זריזות ידיים), כדי להשתמש בכלי גנב כדי לפרוק מלכודת או לפתוח מנעול או כדי להשתמש בחפץ.
עבודה בגבהים
כאשר אתה בוחר מודל זה בדרגה 3, אתה מקבל את היכולת לטפס מהר יותר מהרגיל; טיפוס לא עולה לך בתנועה נוספת.
בנוסף, בעת ביצוע קפיצה מריצה, המרחק שאתה מכסה עולה ב-30 סנטימטרים עבור כל נקודה במתאם הזריזות שלך.
התגנבות עילאית
החל בדרגה 9, אתה מקבל יתרון בבדיקות זריזות (התגנבות) כל עוד אתה לא נע יותר מחצי המהירות שלך באותו תור.
שימוש במתקן קסום
בהגיעך לדרגה 13, למדת על אופן הפעולה של הקסם מספיק כדי לאלתר שימוש בחפצים גם כאשר הם לא מיועדים עבורך. אתה מתעלם מכל מגבלת מקצוע, גזע או דרגה על השימוש בחפצי קסם.
רפלקסים של גנב
כאשר אתה מגיע לדרגה 17, אתה מיומן בהקמת מארבים ובהימלטות מהירה מסכנות. אתה יכול לבצע שני תורות במהלך הסיבוב הראשון של כל קרב. אתה מבצע את התור הראשון שלך לפי גלגול היוזמה הרגיל שלך ואת תורך השני לפי גלגול היוזמה שלך פחות 10. אתה לא יכול להשתמש במאפיין זה כאשר אתה מופתע.