נזיר
מאפייני מקצוע
בתור נזיר, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים.
נקודות פגיעה
קוביות פגיעה: 1ק8 לכל דרגת נזיר
נקודות פגיעה בדרגה 1: 8 + תוסף החוסן שלך
נקודות פגיעות בדרגות גבוהות יותר: 1ק8 (או 5) + מתאם החוסן שלך לכל דרגת נזיר מעבר לראשונה
שליטה
שריון: אין
נשק: נשק פשוט, חרב קצרה
כלים: בחר סוג אחד של כלי אומן או כלי נגינה
זריקות הצלה: כוח, זריזות
מיומנויות: בחר שתיים מבין אקרובטיקה, אתלטיקה, דת, היסטוריה, התגנבות ותובנה
ציוד
אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך:
- (א) חרב קצרה או (ב) נשק פשוט
- (א) חבילת מבוכים או (ב) חבילת הרפתקן
- 10 זיקים
הנזיר
דרגה | תוסף שליטה | אומנויות לחימה | נקודות צ׳י | תנועה ללא שריון | מאפיינים |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2+ | 1ק4 | – | – | מגננה ללא שריון, אומנויות לחימה |
2 | 2+ | 1ק4 | 2 | 3+ מ׳ | צ׳י, תנועה ללא שריון |
3 | 2+ | 1ק4 | 3 | 3+ מ׳ | מסורת נזירית, הסטת קליעים |
4 | 2+ | 1ק4 | 4 | 3+ מ׳ | שיפור ערך תכונה, נפילה איטית |
5 | 3+ | 1ק6 | 5 | 3+ מ׳ | התקפה נוספת, מכה מהממת |
6 | 3+ | 1ק6 | 6 | ½ 4+ מ׳ | מכות מועצמות צ׳י, מאפיין מסורת נזירית |
7 | 3+ | 1ק6 | 7 | ½ 4+ מ׳ | התחמקות, מוח דומם |
8 | 3+ | 1ק6 | 8 | ½ 4+ מ׳ | שיפור ערך תכונה |
9 | 4+ | 1ק6 | 9 | ½ 4+ מ׳ | שיפור תנועה ללא שריון |
10 | 4+ | 1ק6 | 10 | 6+ מ׳ | טוהר הגוף |
11 | 4+ | 1ק8 | 11 | 6+ מ׳ | מאפיין מסורת נזירית |
12 | 4+ | 1ק8 | 12 | 6+ מ׳ | שיפור ערך תכונה |
13 | 5+ | 1ק8 | 13 | 6+ מ׳ | שפת השמש והירח |
14 | 5+ | 1ק8 | 14 | ½ 7+ מ׳ | נשמת יהלום |
15 | 5+ | 1ק8 | 15 | ½ 7+ מ׳ | גוף נצחי |
16 | 5+ | 1ק8 | 16 | ½ 7+ מ׳ | שיפור ערך תכונה |
17 | 6+ | 1ק10 | 17 | ½ 7+ מ׳ | מאפיין מסורת נזירית |
18 | 6+ | 1ק10 | 18 | 9+ מ׳ | גוף חלול |
19 | 6+ | 1ק10 | 19 | 9+ מ׳ | שיפור ערך תכונה |
20 | 6+ | 1ק10 | 20 | 9+ מ׳ | העצמי המושלם |
מגננה ללא שריון
החל בדרגה 1, כל עוד אתה לא לובש שריון ולא אוחז מגן, הדרג״ש שלך שווה ל-10 + מתאם הזריזות שלך + מתאם החוכמה שלך.
אומנויות לחימה
בדרגה 1, בזכות התרגול הרב באמנויות לחימה שונות, אתה שולט בסגנונות לחימה המשתמשות במכות ללא נשק או בנשקי נזיר: חרבות קצרות וכל כלי נשק קפא״פ פשוט ללא המאפיינים דו-ידני או כבד.
אתה נהנה מהיתרונות הבאים כאשר אתה לא חמוש או אוחז נשק נזיר ואתה לא לובש שריון או אוחז מגן:
- אתה יכול להשתמש בזריזות במקום כוח עבור גלגולי ההתקפה והנזק ללא נשק או עם נשק נזיר.
- אתה יכול לגלגל ק4 במקום הנזק הרגיל של התקפה ללא נשק או התקפה עם נשק נזיר. קוביה זו משתנה כאשר אתה עולה בדרגות הנזיר, כפי שמוצג בעמודת ״אומנויות לחימה״ של טבלת ״הנזיר״.
- כשאתה משתמש בפעולת התקיפה ללא נשק או עם נשק נזיר בתורך, אתה יכול לבצע התקפה אחת ללא נשק בתור פעולה נוספת. לדוגמה, אם אתה מבצע את פעולת התקיפה כדי לתקוף עם מטה לחימה, אתה יכול גם לבצע התקפה ללא נשק כפעולה נוספת, בהנחה שעדיין לא השתמשת בפעולה נוספת בתור זה.
מנזרים מסוימים משתמשים בנשקים מיוחדים בתור נשק נזיר. לדוגמה, אתה עשוי להשתמש בנבוט שעשוי משתי פיסות עץ המחוברות באמצעות שרשרת קצרה (הנקרא נונצ׳קו) או מגל עם להב קצר וישר (נקרא קאמה). לא משנה מה השם שבו אתה משתמש עבור נשק הנזיר, אתה יכול להשתמש בנתוני המשחק של הנשק.
צ׳י
החל בדרגה 2, האימון שלך מאפשר לך לרתום את האנרגיה המיסטית של הצ׳י. הגישה שלך לאנרגיה זו מיוצגת על ידי מספר נקודות צ׳י. דרגת הנזיר שלך קובעת את מספר הנקודות שיש לך, כפי שמוצג בעמודת ״נקודות צ׳י״ של טבלת ״הנזיר״.
אתה יכול לנצל נקודות אלו כדי להפעיל מאפייני צ׳י שונים. כאשר אתה מתחיל אתה יודע שלושה מאפיינים כאלה: סערת חבטות, הגנה סבלנית וצעד הרוח. אתה לומד מאפייני צ׳י נוספים כאשר אתה עולה בדרגות במקצוע זה.
כאשר אתה מנצל נקודת צ׳י היא אינה זמינה יותר עד שאתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה, בסופה אתה משיב את כל הצ׳י שניצלת בחזרה לתוכך. אתה חייב לבלות לפחות 30 דקות מתוך המנוחה במדיטציה כדי להשיב את נקודות הצ׳י שלך.
חלק ממאפייני הצ׳י שלך דורשים מהמטרה שלך לבצע זריקת הצלה כדי להתגבר על השפעות המאפיין. ד״ק לזריקת ההצלה מחושב כך:
ד״ק הצלה מצ׳י = 8 + תוסף השליטה שלך + תוסף החוכמה שלך
סערת חבטות
מיד לאחר שאתה מבצע את פעולת התקיפה בתורך, אתה יכול לנצל 1 נקודת צ׳י כדי לבצע שתי התקפות ללא נשק בתור פעולה נוספת.
הגנה סבלנית
אתה יכול לנצל 1 נקודת צ׳י כדי לבצע את פעולת החמיקה כפעולה נוספת בתורך.
צעד הרוח
אתה יכול לנצל 1 נקודת צ׳י כדי לבצע את פעולת הנסיגה או המאוץ כפעולה נוספת בתורך, ומרחק הקפיצה המירבי שלך מוכפל בתור זה.
תנועה ללא שריון
החל מדרגה 2, המהירות שלך גדלה ב-3 מ׳ כל עוד אתה לא לובש שריון או אוחז מגן. תוסף זה גדל כאשר אתה מגיע לדרגות נזיר מסוימות, כפי שמוצג בטבלה ״הנזיר״.
בדרגה 9, אתה יכול לנוע לאורך משטחים אנכיים ועל פני נוזלים בתורך מבלי ליפול.
מסורת נזירית
כאשר אתה מגיע לדרגה 3, אתה מקדיש את עצמך למסורת נזירית, למשל ״משעול היד הפתוחה״. המסורת שלך מעניקה לך מאפיינים בדרגה 3 ושוב בדרגות 6, 11 ו-17.
הסטת קליעים
החל בדרגה 3, אתה יכול להשתמש בפעולת תגובה כדי להסיט או לתפוס קליעים כאשר התקפת נשק בטווח פוגעת בך. כאשר אתה עושה זאת, הנזק שאתה סופג מההתקפה מופחת ב-1ק10 + מתאם הזריזות שלך + דרגת הנזיר שלך.
אם אתה מצמצם את הנזק ל-0, אתה יכול לתפוס את הקליע אם הוא קטן מספיק כדי שתוכל להחזיק אותו ביד אחת ויש לך לפחות יד אחת פנויה. אם אתה תופס קליע בדרך זו, אתה יכול להשקיע 1 נקודת צ׳י כדי לבצע התקפת טווח עם הנשק או פיסת התחמושת שתפסת, כחלק מאותה פעולת התגובה. אתה מבצע התקפה זו עם שליטה, ללא קשר לשליטות שלך בנשק, והקליע נחשב כנשק נזיר להתקפה. להתקפה יש טווח רגיל של 6 מ׳ וטווח ארוך של 18 מ׳.
שיפור ערך תכונה
כאשר אתה מגיע לדרגה 4 ושוב בדרגות 8, 12, 16 ו-19, אתה יכול להעלות ערך תכונה אחת לבחירתך ב-2, או שאתה יכול להעלות ערכי שתי תכונות לבחירתך ב-1. כרגיל, אתה לא יכול להעלות ערך תכונה מעבר ל-20 על ידי שימוש במאפיין זה.
נפילה איטית
החל בדרגה 4, אתה יכול להשתמש בפעולת התגובה שלך כאשר אתה נופל כדי להפחית את נזק הנפילה שאתה סופג בכמות השווה לחמש פעמים דרגת הנזיר שלך.
התקפה נוספת
החל בדרגה 5, אתה יכול לתקוף פעמיים, במקום פעם אחת, בכל פעם שאתה מבצע את פעולת ההתקפה בתורך.
מכה מהממת
החל בדרגה 5, אתה יכול להפריע לזרימת הצ׳י בגופו של היריב. כאשר אתה מכה יצור אחר עם התקפת נשק קפא״פ, אתה יכול לנצל 1 נקודת צ׳י כדי לנסות לבצע מכה מהממת. המטרה צריכה להצליח בזריקת הצלה לחוסן או להיות המומה עד סוף התור הבא שלך.
מכות מועצמות צ׳י
החל בדרגה 6, התקפות ללא נשק שאתה מבצע נחשבות קסומות לצורך התגברות על עמידות ועל חסינות להתקפות ולנזק לא קסומים.
התחמקות
בדרגה 7, האינסטינקטים שלך מאפשרים לך לחמוק מתופעות אזור מסוימות, כגון נשימת הברקים של דרקון כחול או לחש כדור אש. כאשר אתה נפגע מהשפעה המאפשרת לך לבצע זריקת הצלה לזריזות כדי לספוג רק חצי נזק, אתה לא סופג נזק אם אתה מצליח בזריקת ההצלה, ורק חצי נזק אם נכשלת.
מוח דומם
החל בדרגה 7, אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לסיים השפעה אחת על עצמך אשר גורמת לך להיות מוקסם או מבוהל.
טוהר הגוף
בדרגה 10, השליטה שלך בצ׳י הזורם בך גורמת לך להיות חסין בפני מחלות ורעל.
שפת השמש והירח
החל בדרגה 13, אתה לומד לגעת בצ׳י בתוך מוחותיהם של אחרים, כך שאתה מבין את כל השפות המדוברות. בנוסף, כל יצור שיכול להבין שפה כלשהי יכול להבין מה אתה אומר.
נשמת יהלום
החל בדרגה 14, ההבנה שלך בצ׳י מעניקה לך שליטה בכל זריקות ההצלה.
בנוסף, בכל פעם שאתה נכשל בזריקת הצלה, אתה יכול לנצל 1 נקודת צ׳י כדי לגלגל מחדש את זריקת ההצלה ולהשתמש בתוצאה החדשה.
גוף נצחי
בדרגה 15, הצ׳י שלך מקיים אותך כך שאתה לא סובל מחולשות הזקנה, וקסם לא יכול לגרום לך להזדקן. עם זאת, אתה עדיין יכול למות מזקנה. בנוסף, אתה כבר לא צריך לאכול או לשתות.
גוף חלול
החל בדרגה 18, אתה יכול להשתמש בפעולה ולנצל 4 נקודות צ׳י כדי להפוך לבלתי נראה למשך 1 דקה. במהלך זמן זה, יש לך גם עמידות לכל סוגי הנזק למעט נזק כוח קסום.
בנוסף, אתה יכול לנצל 8 נקודות צ׳י כדי להטיל את הלחש הקרנה אסטרלית, ללא צורך ברכיבים חומריים. כאשר אתה עושה זאת, אתה לא יכול לקחת איתך יצורים אחרים.
העצמי המושלם
בדרגה 20, כאשר אתה מגלגל יוזמה ולא נותרו לך נקודות צ׳י, אתה משיב 4 נקודות צ׳י.
מסורות נזיריות
שלוש מסורות נזיריות נפוצות במנזרים הפזורים ברחבי הרב-יקום. רוב המנזרים מתרגלים את אחת המסורות בלבד, אבל מנזרים מסויימים מכבדים את שלושת המסורות ומדריכים כל נזיר על פי כישרונותיו ותחומי העניין שלו. כל שלוש המסורות מסתמכות על אותן טכניקות בסיסיות, ורק בשלבים מתקדמים יותר מתפצלות לתחומים שונים. לפיכך, נזיר צריך לבחור מסורת רק בהגיעו לדרגה 3.
משעול היד הפתוחה
נזירי משעול היד הפתוחה הם אומני אמנויות לחימה האולטימטיביים, בין בשימוש בנשק ובין ללא נשק. הם לומדים טכניקות כדי לדחוף ולהכשיל את יריביהם, להשתמש בכוח הצ׳י כדי לרפא נזק לגופם, ומתרגלים מדיטציות מתקדמות שיכולות להגן עליהם מפני פגיעה.
שיטת היד הפתוחה
החל מבחירתך במסורת הזו בדרגה 3, אתה יכול לתמרן את הצ׳י של האויב שלך כאשר אתה משתמש בשלך. כאשר אתה מכה יצור עם אחת ההתקפות של מאפיין סערת חבטות, אתה יכול לגרום לאחת ההשפעות הבאות למטרה:
- המטרה צריכה להצליח בזריקת הצלה לזריזות או ליפול שרועה.
- המטרה צריכה לבצע זריקת הצלה לכוח. אם היא נכשלת, אתה יכול לדחוף אותה למרחק ½4 מ׳ ממך.
- המטרה לא יכולה לבצע פעולות תגובה עד סוף התור הבא שלך.
שלמות הגוף
בדרגה 6, אתה מקבל את היכולת לרפא את עצמך. בתור פעולה, אתה יכול להשיב נקודות פגיעות בכמות השווה לשלוש פעמים דרגת הנזיר שלך. אתה חייב לסיים מנוחה ארוכה לפני שתוכל להשתמש במאפיין זה שוב.
שלווה
החל בדרגה 11, אתה יכול להכנס למדיטציה מיוחדת המקיפה אותך בהילה של שלום. בסוף מנוחה ארוכה, אתה מקבל את השפעת הלחש מקלט שנמשכת עד תחילת המנוחה הארוכה הבאה שלך (הלחש יכול כרגיל להסתיים מוקדם). ד״ק לזריקת ההצלה עבור הלחש שווה ל-8 + מתאם החוכמה שלך + תוסף השליטה שלך.
כף יד רוטטת
בדרגה 17, אתה לומד את היכולת ליצור תנודות קטלניות בתוך גופו של אחר. כאשר אתה פוגע ביצור עם התקפה ללא נשק, אתה יכול לנצל 3 נקודות צ׳י כדי לגרום לתנודות בלתי מורגשות אלה, אשר נמשכות למספר ימים השווה לדרגת הנזיר שלך. התנודות אינן מזיקות, אלא אם אתה משתמש בפעולה כדי לסיים אותן. כדי לעשות זאת, אתה והמטרה חייבים להיות באותו מישור קיום. כאשר אתה משתמש בפעולה זו, היצור צריך לבצע זריקת הצלה לחוסן. אם הוא נכשל, מספר נקודות הפגיעה שלו יורד ל-0. אם הוא מצליח, הוא סופג 10ק10 נזק תאובה.
אתה יכול להשפיע רק על יצור אחד עם מאפיין זה בכל זמן נתון. אתה יכול לבחור לסיים את התנודות ללא שימוש בפעולה וללא גרימת נזק.