סדר הקרב
התקלות קרבית טיפוסית היא התגוששות בין שני צדדים, מבול מכות נשק, הסחות, הדיפות, עבודת רגליים והטלת לחשים. המשחק מארגן את המולת הקרב למחזור של סיבובים ותורות. סיבוב מייצג כ-6 שניות בעולם המשחק. במהלך סיבוב, כל משתתף בקרב מבצע תור. סדר התורות נקבע בתחילת ההתקלות הקרבית, כאשר כל המשתתפים מגלגלים יוזמה. לאחר שכל המשתתפים שיחקו בתורם, אם אף צד לא הביס את השני, הקרב ממשיך לסיבוב הבא.
קרב שלב אחר שלב
|
הפתעה
קבוצת הרפתקנים מתגנבת אל עבר מחנה שודדים, וקופצת מבין העצים כדי לתקוף אותם. קוביית ג'לטין מחליקה במורד מסדרון, מבלי שההרפתקנים מבחינים בה עד שהיא בולעת אחד מהם. במצבים כאלה צד אחד בקרב מפתיע את הצד האחר.
השה״ם קובע מי עשוי להיות מופתע. אם אף אחד מהצדדים לא מנסה להתגנב, כולם מבחינים באופן אוטומטי זה בזה. אחרת, השה״ם משווה את תוצאות בדיקות זריזות (התגנבות) של כל מי שמתגנב למול ערך החוכמה (הבחנה) הקבועה של כל יצור בצד היריב. כל דמות או מפלצת שלא שמה לב לאיום מופתעת בתחילת ההתקלות.
אם אתה מופתע, אתה לא יכול לנוע או לבצע פעולה בתור הראשון שלך בקרב, ואתה לא יכול לבצע פעולת תגובה עד שהסיבוב הראשון מסתיים. חבר בקבוצה יכול להיות מופתע גם אם אחרים בקבוצה לא מופתעים.
יוזמה
היוזמה קובעת את סדר התורות במהלך קרב. כאשר הקרב מתחיל, כל משתתף מבצע בדיקת זריזות כדי לקבוע את מקומו בסדר היוזמה. השה״ם מבצע גלגול אחד עבור כל קבוצה של יצורים זהים, כך שכל חבר בקבוצה פועל באותו הזמן.
השה״ם מדרג את הלוחמים בסדר יורד, מבעל תוצאת בדיקת הזריזות הגבוהה ביותר עד לבעל התוצאה הנמוכה ביותר. זהו הסדר (הנקרא סדר היוזמה) בו הם פועלים במהלך כל סיבוב. סדר היוזמה נשאר זהה לאורך הקרב.
אם יש תיק״ו , השה״ם מחליט על הסדר בין יצורים שבשליטתו, והשחקנים מחליטים על הסדר בין הדמויות שלהם. השה״ם יכול גם להחליט על הסדר בין מפלצת ודמות שחקן. לחלופין, השה״ם יכול לבקש מהדמויות והמפלצות שגלגלו את אותה יוזמה לגלגל ק20 כדי לקבוע את הסדר, מי שגלגל גבוה יותר משחק ראשון.
התור שלך
בתורך, אתה יכול לנוע עד למרחק השווה למהירות שלך ולבצע פעולה אחת. אתה מחליט אם לנוע תחילה או לבצע את הפעולה לפני כן. המהירות שלך – המכונה גם לעיתים מהירות ההליכה שלך – מצויינת בדף הדמות שלך.
הפעולות הנפוצות ביותר שאתה יכול לבצע מתוארות בסעיף "פעולות בקרב". מאפייני מקצוע ויכולות אחרות מאפשרות לך לבצע פעולות נוספות.
הסעיף "תנועה ומיקום" מפרט את החוקים לגבי תנועה.
אתה יכול לוותר על תנועה, על ביצוע פעולה או לא לעשות שום דבר בתורך. אם אתה לא יכול להחליט מה לעשות בתורך, שקול לבצע פעולת חמיקה או הכנת פעולה, כמתואר בסעיף "פעולות בקרב".
פעולות נוספות
מאפייני מקצוע שונים, לחשים ויכולות אחרות מאפשרים לך לבצע פעולה מיוחדת בתורך הנקראת פעולה נוספת. למשל המאפיין ״פעולה ערמומית״, מאפשר לנוכלים לבצע פעולה נוספת. אתה יכול לבצע פעולה נוספת רק כאשר יכולת מיוחדת, לחש או מאפיין אחר במשחק קובע שאתה יכול לבצע משהו כפעולה נוספת. אחרת אתה לא יכול לבצע פעולה נוספת.
אתה יכול לבצע רק פעולה נוספת אחת בתורך, לכן אתה חייב לבחור איזו פעולה נוספת אתה מבצע כאשר יש לך יותר מאפשרות אחת שאתה יכול לבצע.
אתה בוחר מתי לבצע פעולה נוספת במהלך התור שלך, אלא אם כן תזמון הפעולה הנוספת מצוין, וכל השפעה המונעת ממך לבצע פעולות מונעת ממך גם ביצוע פעולה נוספת.
פעולות אחרות בתורך
התור שלך יכול לכלול מגוון פעלולים שלא דורשים שימוש בפעולה או בתנועה שלך.
אתה יכול לתקשר בכל דרך שאתה מתקשר בדרך כלל, באמצעות משפטים קצרים ומחוות, בזמן שאתה מבצע את תורך.
אתה יכול גם להשתמש בחפץ אחד או בתכונה אחת של הסביבה בחינם, במהלך התנועה או הפעולה שלך. לדוגמה, אתה יכול לפתוח דלת תוך כדי תנועה בעודך צועד לעבר אויב, או שאתה יכול לשלוף נשק כחלק מפעולת ההתקפה.
אם אתה רוצה להשתמש בחפץ נוסף, עליך להשתמש בפעולה. חפצי קסם מסוימים וחפצים מיוחדים אחרים דורשים שימוש בפעולה. תיאור חפצים אלה יציין זאת.
השה״ם עשוי לדרוש ממך להשתמש בפעולה עבור פעילויות אלה כאשר הן דורשות טיפול מיוחד או כאשר הוא מציג מכשול יוצא דופן. לדוגמה, סביר שהשה״ם יצפה שתשתמש בפעולה כדי לפתוח דלת תקועה או להפעיל כננת כדי להנמיך גשר.
פעולות תגובה
יכולות מיוחדות מסוימות, לחשים ומצבים מסוימים מאפשרים לך להשתמש בפעולה מיוחדת הנקראת פעולת תגובה. פעולת תגובה היא פעולה מידית הקורית כאשר תנאי כלשהו מתקיים, והיא יכולה להתרחש בתורך או בתורו של מישהו אחר. התקפה מזדמנת היא הסוג הנפוץ ביותר של פעולת תגובה.
לאחר שאתה מבצע פעולת תגובה, אתה לא יכול לבצע אחת נוספת עד תחילת התור הבא שלך. אם התגובה קוטעת את תורו של יצור אחר, היצור יכול להמשיך את תורו מיד לאחר התגובה.