חפצים
כאשר הדמויות צריכות לנסר את דרכן דרך חבלים, לנפץ חלון או לרסק ארון מתים של ערפד, חוק הברזל היחיד הוא זה: בהינתן מספיק זמן וכלים מתאימים, הדמויות יכולות להשמיד כל חפץ שאינו בלתי ניתן להריסה. השתמש בהגיון כדי לקבוע האם הדמות מצליחה לגרום נזק לחפץ. האם לוחם יכול לחתוך דרך קטע קיר אבן בעזרת חרב? לא, סביר שהחרב תשבר לפני הקיר.
לצורך חוקים אלה, חפץ הוא כל פריט נפרד ודומם למשל חלון, דלת, חרב, ספר, שולחן, כיסא או אבן, ולא בניין או רכב המורכבים מחפצים רבים אחרים.
נתוני חפצים
כאשר הזמן מוגבל, אתה יכול לקבוע דירוג שריון ונקודות פגיעה לחפץ שביר. אתה יכול גם לתת לו חסינות, עמידות ורגישות לסוגי נזק מסוימים.
דירוג שריון. דירוג השריון של חפץ מודד של הקושי לגרום נזק לחפץ כאשר מכים בו (מכיוון שלחפץ אין סיכוי להתחמק מהמכה). טבלת ״דירוג השריון של חפצים״ מציעה ערכי דרג״ש עבור חומרים שונים.
דירוג השריון של חפצים
חומר | דרג״ש |
---|---|
בד, נייר, חבל | 11 |
קריסטל, זכוכית, קרח | 13 |
עץ, עצמות | 15 |
אבן | 17 |
ברזל, פלדה | 19 |
מית׳רל | 21 |
אדמנטין | 23 |
נקודות פגיעה. נקודות הפגיעה של חפץ מודדות כמה נזק הוא יכול לספוג לפני שהוא מאבד את השלמות המבנית שלו. לחפצים גמישים יש יותר נקודות פגיעה מאשר לחפצים שבירים. כמו כן חפצים גדולים נוטים להיות בעלי יותר נקודות פגיעה מאשר חפצים קטנים, אלא אם כאשר שוברים חלק קטן מהחפץ התוצאה זהה לשבירת החפץ כולו. טבלת ״נקודות הפגיעה של חפצים״ מציעה מספר נקודות פגיעה עבור חפצים שבירים וגמישים, עד גודל גדול.
נקודות הפגיעה של חפצים
גודל | שביר | גמיש |
---|---|---|
קטנטן (בקבוק, מנעול) | 2 (1ק4) | 5 (2ק4) |
קטן (תיבה, לאוטה) | 3 (1ק6) | 10 (3ק6) |
בינוני (חבית, נברשת) | 4 (1ק8) | 18 (4ק8) |
גדול (עגלה, חלון בגודל 3 על 3 מ׳) | 5 (1ק10) | 27 (5ק10) |
חפצים עצומים ואדירים. כלי נשק רגילים בדרך כלל לא יעילים נגד חפצים עצומים ואדירים, כגון פסל ענק, עמוד אבן מתנשא או סלע מסיבי. עם זאת, לפיד אחד יכול לשרוף שטיח קיר עצום, והלחש רעידת אדמה יכול להפוך פסל ענק להריסות. אתה יכול לעקוב אחר מספר נקודות הפגיעה של חפץ עצום או אדיר אם אתה רוצה, או שאתה יכול פשוט להחליט כמה זמן החפץ יכול לעמוד מול הנשק או הכוח המופעלים נגדו. אם אתה עוקב אחר נקודות הפגיעה של החפץ, חלק אותו לחלקים מגודל גדול או קטנים יותר, ועקוב אחר נקודות הפגיעה של כל חלק בנפרד. השמדת אחד החלקים עשויה להרוס את החפץ כולו. לדוגמה, פסל אדיר של אדם עלול ליפול כאשר אחת הרגליים מגודל גדול שלו יורדת ל-0 נקודות פגיעה.
חפצים וסוגי נזק. חפצים חסינים לנזק מסוג רעל ותודעה. אתה יכול להחליט כי סוגי נזק מסוימים יעילים יותר נגד חפץ או חומר מסוים מאשר אחרים. לדוגמה, נזק מוחץ יעיל לניפוץ חפצים אבל פחות יעיל לחיתוך חבל או עור. חפצי נייר או בד עשויים להיות רגישים לנזק אש וברק. מכוש יכול לחצוב באבן אבל לא לחתוך ביעילות עץ. כמו תמיד, השתמש בשיקול הדעת שלך.
סף נזק. לעתים קרובות לחפצים גדולים, למשל קירות טירה, יש חסינות נוספת המיוצגת על ידי סף נזק. לחפץ בעל סף נזק יש חסינות לכל נזק, אלא אם כן הוא סופג נזק מהתקפה או השפעה יחידה השווה או גדול מסף הנזק שלו, ובמקרה זה הוא סופג נזק כרגיל. כל נזק שאינו שווה או גדול מסף הנזק של החפץ נחשב נזק שטחי ואינו מפחית את מספר נקודות הפגיעה של החפץ.