כוהן

מאפייני מקצוע

בתור כוהן, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים. 

נקודות פגיעה

קוביות פגיעה: 1ק8 לכל דרגת כוהן
נקודות פגיעה בדרגה 1: 8 + תוסף החוסן שלך
נקודות פגיעות בדרגות גבוהות יותר: 1ק8 (או 5) + מתאם החוסן שלך לכל דרגת כוהן מעבר לראשונה 

שליטה

שריון: שריון קל, שריון בינוני ,מגינים
נשק: נשק פשוט
כלים: אין
זריקות הצלה: חוכמה, כריזמה
מיומנויות: בחר שתיים מבין דת, היסטוריה, רפואה, שכנוע ותובנה.

ציוד

אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך: 

  • (א) אלה או (ב) פטיש מלחמה (אם אתה שולט בו) 
  • (א) שריון קשקשים, (ב) שריון עור או (ג) שריון שרשראות (אם אתה שולט בו) 
  • (א) רובה קשת קל ו-20 קליעים או (ב) כל נשק פשוט 
  • (א) חבילת נזיר או (ב) חבילת הרפתקן 
  • מגן וסמל קדוש 

הכוהן 

דרגה תוסף שליטה מאפיינים לחשונים ידועים – יחידות לחש לדרג לחש – 
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2+ הטלת לחשים, תחום השפעה קדוש 3 2
2 2+ תיעול קדושה (1 / מנוחה), מאפיין תחום השפעה קדוש 3 3
3 2+ 3 4 2
4 2+ שיפור ערך תכונה 4 4 3
5 3+ השמדת אל-מתים (ד״א ½) 4 4 3 2
6 3+ תיעול קדושה (2 / מנוחה), מאפיין תחום השפעה קדוש 4 4 3 3
7 3+ 4 4 3 3 1
8 3+ שיפור ערך תכונה, השמדת אל-מתים (ד״א 1) , מאפיין תחום השפעה קדוש 4 4 3 3 2
9 4+ 4 4 3 3 3 1
10 4+ התערבות אלוהית 5 4 3 3 3 2
11 4+ השמדת אל-מתים (ד״א 2) 5 4 3 3 3 2 1
12 4+ שיפור ערך תכונה 5 4 3 3 3 2 1
13 5+ 5 4 3 3 3 2 1 1
14 5+ השמדת אל-מתים (ד״א 3) 5 4 3 3 3 2 1 1
15 5+ 5 4 3 3 3 2 1 1 1
16 5+ שיפור ערך תכונה 5 4 3 3 3 2 1 1 1
17 6+ השמדת אל-מתים (ד״א 4), מאפיין תחום השפעה קדוש 5 4 3 3 3 2 1 1 1 1
18 6+ תיעול קדושה (3 / מנוחה) 5 4 3 3 3 3 1 1 1 1
19 6+ שיפור ערך תכונה 5 4 3 3 3 3 2 1 1 1
20 6+ שיפור התערבות אלוהית 5 4 3 3 3 3 2 2 1 1

הטלת לחשים

בתור מוליך לכוח אלוהי, אתה יכול להטיל לחשי כוהן

לחשונים

בדרגה 1, אתה יודע שלושה לחשונים לבחירתך מתוך רשימת לחשי הכוהן. אתה לומד לחשוני כוהן נוספים לבחירתך בדרגות גבוהות יותר, כפי שמצוין בעמודת ״לחשונים ידועים״ בטבלת ״הכוהן״.

שינון והטלת לחשים

טבלת ״הכוהן״ מראה כמה יחידות לחש יש לך בכדי להטיל לחשים מדרג 1 ומעלה. כדי להטיל את אחד הלחשים האלה, אתה חייב לנצל יחידה מדרג הלחש או מדרג גבוה יותר. אתה משיב את כל יחידות הלחש כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה. 

אתה משנן רשימת לחשי הכוהן הזמינים עבורך להטלה, בבחירה מתוך רשימת לחשי הכוהן. כאשר אתה עושה זאת, בחר מספר לחשי כוהן השווה למתאם תכונת חוכמה שלך + דרגת הכוהן שלך (לכל הפחות לחש אחד). הלחשים חייבים להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש. 

לדוגמה, אם אתה כוהן בדרגה 3, יש לך ארבע יחידות לחש בדרג 1 ושתי יחידות לחש בדרג 2. עם ערך חוכמה של 16, רשימת הלחשים המשוננים שלך יכולה לכלול שישה לחשים בדרג 1 או בדרג 2, בכל צירוף שהוא. אם אתה משנן את הלחש ריפוי פצעים מדרג 1, אתה יכול להטיל אותו באמצעות יחידת לחש מדרג 1 או מדרג 2. הטלת הלחש אינה מסירה אותו מרשימת הלחשים המשוננים שלך. 

אתה יכול לשנות את רשימת הלחשים המשוננים שלך כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה. שינון רשימה חדשה דורש השקעת זמן בתפילה ומדיטציה: לפחות 1 דקה לכל דרג לחש עבור כל לחש ברשימה שלך. 

תכונת הטלת לחשים

תכונת הטלת הלחשים עבור לחשי הכוהן שלך הינה חוכמה. כוחם של הלחשים שלך נובע מהמסירות שלך לאל. בכל פעם שלחש מתייחס לתכונת הטלת הלחשים שלך, אתה משתמש בחוכמה. בנוסף, אתה משתמש במתאם החוכמה שלך כדי לקבוע את ד״ק להצלה מלחשי הכוהן שלך, וכאשר אתה תוקף עם לחש כזה.

ד״ק להצלה מלחשים = 8 + תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת החוכמה שלך 

מתאם התקפות לחשים = תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת החוכמה שלך 

הטלה טקסית

אתה יכול להטיל לחשי כוהן כטקס, אם ללחש יש את התגית ״טקס״ ושיננת את הלחש. 

מוקד הטלת לחשים

אתה יכול להשתמש בסמל קדוש (ראה "ציוד") כמוקד הטלת לחשים עבור לחשי הכוהן שלך. 

תחום השפעה קדוש

בחר תחום השפעה אחד הקשור לאל שלך, למשל התחום ״חיים״. התחומים מפורטים בסוף תיאור המקצוע, ולכל אחד מהם מובאות דוגמאות של אלים הקשורים אליו. 

כאשר אתה בוחר תחום השפעה בדרגה 1 אתה מקבל לחשי תחום ומאפיינים אחרים. תחום ההשפעה גם מעניק לך דרכים נוספות להשתמש בתיעול קדושה כאשר אתה מקבל מאפיין זה בדרגה 2, ואפשרויות נוספות בדרגות 6, 8 ו-17. 

לחשי תחום השפעה קדוש

לכל תחום השפעה ישנה רשימה של לחשים, אלה הם לחשי התחום, הנגישים לך בדרגות כוהן המצויינות בתיאור התחום. כאשר לחש תחום נגיש לך, הוא תמיד משונן עבורך, והוא לא נחשב למספר הלחשים שאתה יכול לשנן כל יום. 

אם יש לך לחש תחום שאינו מופיע ברשימת לחשי הכוהן, הלחש נחשב בכל זאת לחש כוהן עבורך. 

תיעול קדושה

בדרגה 2, אתה מקבל את היכולת לתעל אנרגיה קדושה ישירות מהאל שלך, ובאמצעות אנרגיה זו ליצור השפעות קסומות. אתה מתחיל עם שתי השפעות כאלה: גירוש אל-מתים והשפעה התלויה בתחום הקדוש שלך. חלק מהתחומים הקדושים מעניקים לך השפעות נוספות כאשר אתה מתקדם בדרגות, כמפורט בתיאור התחום. 

כאשר אתה משתמש בתיעול קדושה, אתה בוחר איזו השפעה ליצור. לאחר מכן, עליך לסיים מנוחה קצרה או ארוכה כדי להשתמש בתיעול קדושה שוב. 

חלק מהשפעות תיעול הקדושה דורשות זריקת הצלה. כאשר אתה משתמש בהשפעה כזו ממקצוע זה, ד״ק שווה לד״ק להצלה מלחשי הכוהן שלך. 

החל בדרגה 6, אתה יכול לתעל קדושה פעמיים בין מנוחות, והחל בדרגה 18, אתה יכול לעשות זאת שלוש פעמים בין מנוחות. כאשר אתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה, אתה משיב את כל השימושים שניצלת. 

תיעול קדושה: גירוש אל-מתים

בתור פעולה, אתה מציג את הסמל הקדוש שלך ומשמיע תפילה נגד האל-מתים. כל אל-מת שרואה או שומע אותך, בטווח 9 מ׳ ממך, צריך לבצע זריקת הצלה לחוכמה. אם היצור נכשל בזריקת ההצלה, הוא מגורש במשך 1 דקה או עד שהוא סופג נזק. 

יצור מגורש חייב לנצל את תורותיו בנסיון לנוע הרחק ממך ככל האפשר, והוא לא יכול לנוע מרצונו לחלל בטווח 9 מ׳ ממך. הוא גם לא יכול לבצע תגובות. בתור פעולה, הוא יכול להשתמש בפעולת מאוץ או לנסות להשתחרר מהשפעה המונעת ממנו לנוע בלבד. אם אין לו לאן לנוע, היצור יכול להשתמש בפעולת חמיקה. 

שיפור ערך תכונה

כאשר אתה מגיע לדרגה 4, ושוב בדרגות 8, 12, 16 ו-19 אתה יכול להעלות ערך תכונה אחת לבחירתך ב-2, או ערכי שתי תכונות לבחירתך ב-1. כרגיל, אתה לא יכול להעלות ערך תכונה מעבר ל-20 על ידי שימוש במאפיין זה. 

השמדת אל-מתים

החל בדרגה 5, כאשר אל-מת נכשל בזריקת ההצלה שלו נגד גירוש האל-מתים שלך, היצור מושמד מיד אם דירוג האתגר שלו הוא שווה או קטן מסף מסוים, כפי שניתן לראות בטבלת ״השמדת אל-מתים״ בהמשך. 

השמדת אל-מתים 
דרגת כוהן יכול להשמיד אל-מתים בד״א…
5 ½ ומטה
8 1 ומטה
11 2 ומטה
14 3 ומטה
17 4 ומטה

התערבות אלוהית

החל מדרגה 10, אתה יכול להפציר באל שלך להתערב בשמך כאשר יש לך צורך אדיר. 

אתה צריך להשתמש בפעולה כדי לבקש סיוע מהאל שלך. תאר את הסיוע שאתה מבקש, וגלגל קוביות אחוזים. אם תוצאת הגלגול שווה או נמוכה מדרגת הכוהן שלך, האל שלך מתערב. השה״ם בוחר את אופי ההתערבות; השפעה של לחש כוהן או לחש תחום כלשהו יכול להתאים. 

אם האל שלך מתערב, אתה לא יכול להשתמש במאפיין זה שוב במשך 7 ימים. אחרת, אתה יכול להשתמש בו שוב אחרי שסיימת מנוחה ארוכה. 

בדרגה 20, בקשתך להתערבות מצליחה באופן אוטומטי, ללא צורך בגלגול. 

תחום השפעה קדוש חיים

תחום החיים מתמקד באנרגיה החיובית התוססת – אחד הכוחות היסודיים של היקום – המקיימת את כל החיים. אלי החיים מקדמים חיוניות ובריאות דרך ריפוי חולים ופצועים, עזרה לנזקקים והרחקת כוחות המוות והאל-מוות. כמעט כל אל למעט אלי הרוע יכול לטעון להשפעה בתחום זה, במיוחד אלים חקלאיים (כגון צ׳ונטי, אראווי, ודמטר), אלי שמש (כגון לת׳נדר, פלור, ורע-חראחת), אלי ריפוי או סיבולת (כגון אילמטר, מישקל, אפולו, ודיאן-קחט) ואלי בית וקהילה (כגון הסטיה, חתחור, ובולדריי). 

לחשי תחום השפעה קדוש חיים
דרגת כוהן לחשים
1 ברכה, ריפוי פצעים
3 נשק רוחני, שיקום פחות
5 החייאה, משואת תקווה
7 שומר אמונה, משמר מוות
9 הקמת מתים, ריפוי פצעים המוני

שליטה נוספת

כאשר אתה בוחר תחום זה בדרגה 1, אתה שולט בשריון כבד. 

תלמיד החיים

כמו כן החל מדרגה 1, לחשי הריפוי שלך יעילים יותר. בכל פעם שאתה משתמש בלחש מדרג 1 ומעלה כדי להשיב נקודות פגיעות ליצור, היצור משיב 2 + דרג הלחש נקודות פגיעה נוספות. 

תיעול קדושה: שמירת חיים

החל מדרגה 2, אתה יכול להשתמש בתיעול קדושה כדי לרפא יצורים הפצועים קשה. 

כפעולה, אתה מציג את הסמל הקדוש שלך ומעורר אנרגיית ריפוי שיכולה להשיב מספר נקודות פגיעה השווה לחמש פעמים דרגת הכוהן שלך. בחר יצורים כלשהם בטווח 9 מ׳ ממך, וחלק את נקודות הפגיעה ביניהם. מאפיין זה יכול להעלות יצור לכל היותר למחצית כמות נקודת הפגיעה המירבי שלו. אתה לא יכול להשתמש במאפיין זה על אל-מתים או יצירי כפיים. 

מרפא מבורך

החל מדרגה 6, לחשי הריפוי שאתה מטיל על אחרים, מרפאים גם אותך. כשאתה מטיל לחש מדרג 1 ומעלה המשיב נקודות פגיעה ליצור אחר ממך, אתה משיב נקודות פגיעה בכמות השווה ל-2 + דרג הלחש. 

מכה שמימית

בדרגה 8, אתה מקבל את היכולת להחדיר אנרגיה קדושה לנשק שלך. פעם אחת בכל תור שלך כאשר אתה פוגע ביצור עם התקפת נשק, אתה יכול לגרום להתקפה לגרום בנוסף 1ק8 נזק קורן למטרה. כאשר אתה מגיע לדרגה 14, הנזק הנוסף גדל ל-2ק8. 

מרפא עליון

החל בדרגת 17, כאשר אתה צריך לגלגל קוביה אחת או יותר כדי להשיב נקודות נזק עם לחש, אתה במקום זאת משתמש במספר הגבוה ביותר האפשרי לכל קוביה. לדוגמה, במקום להשיב 2ק6 נקודות פגיעה ליצור, אתה משיב 12 נקודות.