סייר

מאפייני מקצוע

בתור סייר, יש לך את מאפייני המקצוע הבאים. 

נקודות פגיעה

קוביות פגיעה: 1ק10 לכל דרגת סייר
נקודות פגיעה בדרגה 1: 10 + תוסף החוסן שלך
נקודות פגיעות בדרגות גבוהות יותר: 1ק10 (או 6) + מתאם החוסן שלך לכל דרגת סייר מעבר לראשונה 

שליטה

שריון: שריון קל, שריון בינוני, מגינים
נשק: נשק פשוט, נשק קרבי
כלים: אין
זריקות הצלה: כוח, זריזות
מיומנויות: בחר שלוש מבין: אתלטיקה, הבחנה, השרדות, התגנבות, חקירה, טבע, טיפול בחיות ותובנה

ציוד

אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך: 

  • (א) שריון קשקשים או (ב) שריון עור
  • (א) שתי חרבות קצרות או (ב) שני כלי נשק קפא״פ פשוטים
  • (א) חבילת מבוכים או (ב) חבילת הרפתקן
  • קשת ארוכה ואשפה עם 20 חצים 
הסייר
דרגה תוסף שליטה מאפיינים לחשים ידועים – יחידות לחש לדרג לחש – 
1 2 3 4 5
1 2+ אויב מועדף, חוקר ארצות
2 2+ סגנון לחימה, הטלת לחשים 2 2
3 2+ מודלים סיירים, מודעות קדמונית 3 3
4 2+ שיפור ערך תכונה 3 3
5 3+ התקפה נוספת 4 4 2
6 3+ שיפורי אויב מועדף וחוקר ארצות 4 4 2
7 3+ מאפיין מודל סיירים 5 4 3
8 3+ שיפור ערך תכונה, צעד הארץ 5 4 3
9 4+ 6 4 3 2
10 4+ שיפור חוקר ארצות, גלוי ונסתר 6 4 3 2
11 4+ מאפיין מודל סיירים 7 4 3 3
12 4+ שיפור ערך תכונה 7 4 3 3
13 5+ 8 4 3 3 1
14 5+ שיפור אויב מועדף, היעלמות 8 4 3 3 1
15 5+ מאפיין מודל סיירים 9 4 3 3 2
16 5+ שיפור ערך תכונה 9 4 3 3 2
17 6+ 10 4 3 3 3 1
18 6+ חושי פרא 10 4 3 3 3 1
19 6+ שיפור ערך תכונה 11 4 3 3 3 2
20 6+ קוטל אויבים 11 4 3 3 3 2

אויב מועדף

החל בדרגה 1, צברת ניסיון משמעותי בחקירת, מעקב, צייד ואפילו שיחה עם סוג מסוים של אויב. 

בחר סוג אחד של אויב מועדף: אל-מתים, בני-תופת, דרקונים, חיות, יסודנים, יצורי מרום, יצורי פיה, יצירי כפיים, ענקים, צמחים, רפשים, שיקוצים או תפלצים. לחלופין, אתה יכול לבחור בתור אויבים מועדפים שני גזעים של דמויי אדם (כגון נולים או אורקים). 

יש לך יתרון בבדיקות חוכמה (הישרדות) כדי לעקוב אחר האויבים המועדפים שלך, כמו גם בבדיקות תבונה כדי להיזכר במידע לגביהם. כאשר אתה מקבל מאפיין זה, אתה גם לומד שפה אחת לבחירתך השגורה בפי האויבים המועדפים שלך, אם הם מדברים בשפה כלשהי. 

אתה בוחר אויב מועדף אחד נוסף ושפה הקשורה אליו, בדרגות 6 ו-14. כאשר אתה עולה בדרגות, הבחירות שלך צריכות לשקף את סוגי המפלצות שנתקלת בהן במהלך הרפתקאותיך. 

חוקר ארצות

אתה מכיר היטב סוג אחד של סביבה טבעית ואתה מיומן במעבר דרך סביבה זו והשרדות בה. בחר סוג אחד של שטח מועדף: ארקטי, ביצות, הרים, חופים, יערות, מדברים או שטחי מרעה. כאשר אתה מבצע בדיקת תבונה או בדיקת חוכמה הקשורות לשטח המועדף שלך, תוסף השליטה שלך מוכפל אם אתה משתמש במיומנות שאתה שולט בה. 

בנוסף אתה נהנה מהיתרונות הבאים אם אתה עובר דרך הסביבה המועדפת שלך במשך שעה או יותר: 

  • תוואי שטח קשה אינו מאט את תנועת הקבוצה שלך. 
  • הקבוצה שלך לא יכולה ללכת לאיבוד אלא בהשפעת  אמצעים קסומים. 
  • אתה ער לסכנה גם כאשר אתה עוסק בפעילות אחרת תוך כדי תנועה (כגון חיפוש אחר מזון, ניווט או מעקב). 
  • אם אתה נע לבדך, אתה יכול לנוע בהתגנבות בקצב תנועה רגילה. 
  • כאשר אתה מחפש מזון, אתה מוצא כמות כפולה של מזון מהכמות הרגילה. 
  • תוך כדי מעקב אחר יצורים אחרים, אתה גם מגלה את מספרם המדויק, גודלם ומתי הם עברו בשטח לאחרונה.

אתה בוחר סוגי שטח מועדפים נוספים בדרגות 6 ו-10. 

סגנון לחימה

בדרגה 2, אתה מאמץ סגנון לחימה מסוים בתור המומחיות שלך. בחר אחת מהאפשרויות הבאות. אתה לא יכול לבחור בסגנון לחימה מסוים יותר מפעם אחת, גם אם בשלב מאוחר יותר אתה יכול לבחור שוב. 

קשתות

אתה מקבל תוסף 2+ לגלגולי התקפה עם נשק טווח. 

מגננה

כל עוד אתה לובש שריון, אתה מקבל תוסף 1+ לדרג״ש. 

סיף

כאשר אתה אוחז נשק קפא״פ ביד אחת ולא אוחז נשק אחר, אתה מקבל תוסף 2+ לגלגולי נזק עם נשק זה. 

לחימה בשני נשקים

כאשר אתה נלחם בשני נשקים, אתה יכול להוסיף את מתאם התכונה שלך לנזק של ההתקפה השנייה. 

הטלת לחשים

בהגיעך לדרגה 2, אתה לומד להשתמש במהות הקסומה של הטבע כדי להטיל לחשים, בדומה לאופן בו הדרואיד עושה זאת. 

יחידות לחש

טבלת הסייר מראה כמה יחידות לחש יש לך בכדי להטיל לחשים מדרג 1 ומעלה. כדי להטיל את אחד הלחשים האלה, אתה חייב לנצל יחידה מדרג הלחש או מדרג גבוה יותר. אתה משיב את כל יחידות הלחש כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה. 

לדוגמה, אם אתה יודע את הלחש מדרג 1 התיידדות עם חיות ויש לך יחידות לחש מדרג 1 ומדרג 2 שלא ניצלת עדיין, אתה יכול להטיל את הלחש באמצעות כל אחת מיחידות הלחש. 

לחשים ידועים מדרג 1 ומעלה

אתה יודע שני לחשים בדרג 1 לבחירתך מרשימת לחשי הסייר

עמודת ״לחשים ידועים״ בטבלת ״הסייר״ מראה מתי אתה לומד לחשי סייר חדשים לבחירתך. כל אחד מלחשים אלו חייב להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש. למשל, כאשר אתה מגיע לדרגה 5 במקצוע זה, אתה יכול ללמוד לחש חדש אחד מדרג 1 או 2. 

בנוסף, כאשר אתה עולה דרגה במקצוע זה, אתה יכול לבחור את אחד מלחשי הסייר שאתה יודע ולהחליפו בלחש אחר מרשימת לחשי הסייר, אשר חייב גם כן להיות בדרג עבורו יש לך יחידות לחש. 

תכונת הטלת לחשים

תכונת הטלת הלחשים עבור לחשי הסייר שלך הינה חוכמה, מכיוון שהקסם שלך נובע מהחיבור שלך לטבע. בכל פעם שלחש מתייחס לתכונת הטלת הלחשים שלך, אתה משתמש בחוכמה. בנוסף, אתה משתמש במתאם החוכמה שלך כדי לקבוע את ד״ק להצלה מלחשי הסייר שלך, וכאשר אתה תוקף עם לחש כזה. 

ד״ק להצלה מלחשים = 8 + תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת החוכמה שלך 

מתאם התקפות לחשים = תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת החוכמה שלך 

מודל סיירים

בדרגה 3, אתה בוחר מודל שאתה שואף לחקות, לדוגמה הצייד. הבחירה שלך מעניקה לך מאפיינים בדרגה 3 ושוב בדרגות 7, 11 ו-15. 

מודעות טבעית

החל בדרגה 3, אתה יכול להשתמש בפעולה ולנצל יחידת לחש סייר אחת כדי למקד את תשומת לבך לאזור מסביבך. למשך 1 דקה עבור כל דרג של יחידת הלחש אתה מנצל, אתה יכול לחוש האם סוגי היצורים הבאים נמצאים בטווח ½1 ק״מ ממך (או בטווח 10 ק״מ אם אתה נמצא בשטח המועדף שלך): אל-מתים, בני-תופת, דרקונים, יסודנים, יצורי מרום, יצורי פיה ושיקוצים. תכונה זו אינה מגלה לך את מיקום היצורים או את מספרם. 

שיפור ערך תכונה 

כאשר אתה מגיע לדרגה 4 ושוב בדרגות 8, 12, 16 ו-19, אתה יכול להעלות ערך תכונה אחת לבחירתך ב-2, או שאתה יכול להעלות ערכי שתי תכונות לבחירתך ב-1. כרגיל, אתה לא יכול להעלות ערך תכונה מעבר ל-20 על ידי שימוש במאפיין זה. 

התקפה נוספת

החל בדרגה 5, אתה יכול לתקוף פעמיים, במקום פעם אחת, בכל פעם שאתה מבצע פעולת התקפה בתורך. 

צעד הארץ

החל בדרגה 8, מעבר דרך תוואי שטח קשה שאינו קסום, לא עולה לך בתנועה נוספת. אתה יכול גם לעבור דרך צמחים לא קסומים, מבלי שהם יאטו אותך ומבלי לספוג נזק גם אם יש להם קוצים או הם מהווים סכנה דומה. 

בנוסף, יש לך יתרון בזריקות הצלה נגד צמחים שנוצרו על ידי קסם או ששונו כדי לעכב תנועה, כגון אלה שנוצרו על ידי הלחש סיבוך.

גלוי ונסתר

החל בדרגה 10, אתה יכול להשקיע 1 דקה כדי להסוות את עצמך. אתה חייב שתהיה לך גישה לבוץ טרי, עפר, צמחים, פיח וחומרים טבעיים אחרים, שבאמצעותם תוכל ליצור את ההסוואה. 

כאשר אתה מוסווה בדרך זו, אתה יכול לנסות להתחבא על ידי הצמדות כנגד משטח מוצק, כגון עץ או קיר, בתנאי שהוא לפחות גבוה ורחב כמוך. אתה מקבל תוסף 10+ לבדיקות מיומנות זריזות (התגנבות) כל עוד אתה לא זז או מבצע פעולות. ברגע שאתה זז או מבצע פעולה או פעולת תגובה, אתה חייב להסוות את עצמך שוב כדי להנות מתוסף זה. 

היעלמות

החל בדרגה 14, אתה יכול להשתמש בפעולת התחבאות כפעולה נוספת בתורך. כמו כן, לא ניתן לעקוב אחריך אלא רק באמצעים קסומים, אלא אם אתה בוחר להשאיר עקבות. 

חושי פרא

בדרגה 18, אתה מקבל חושים על-טבעיים שעוזרים לך להילחם ביצורים שאתה לא יכול לראות. כאשר אתה מתקיף יצור שאתה לא יכול לראות, חוסר היכולת שלך לראות אותו לא כופה חסרון על גלגולי ההתקפה שלך נגדו. 

כמו כן אתה מודע למיקומו של כל יצור בלתי נראה בטווח 9 מ׳ ממך, כל עוד היצור אינו מוסתר ממך ואתה לא עיוור או חרש. 

קוטל אויבים

בדרגה 20, אתה הופך לצייד הטוב ביותר של האויבים שלך. פעם בסיבוב, אתה יכול להוסיף את תוסף החוכמה שלך לגלגול התקפה או נזק של התקפה שאתה מבצע נגד אחד האויבים המועדפים שלך. אתה יכול לבחור להשתמש במאפיין זה לפני או אחרי הגלגול, אבל לפני שהשפעה כלשהי של הגלגול מתרחשת.

מודלים סייריים

הצייד הינו הביטוי הקלאסי של עקרונות הסייר. 

צייד

חיקוי מודל הצייד משמעו שאתה מקבל את מקומך בתור המגן החוצץ בין הציוויליזציה לבין סכנות השממה. בעודך הולך בדרכו של הצייד, אתה לומד טכניקות לחימה מיוחדות נגד האיומים שאתה מתמודד עימם, החל ממפלצות משתוללות ועדרי אורקים ועד ענקים נישאים ודרקונים מטילי אימה. 

טרף הצייד

בדרגה 3, אתה מקבל את אחד המאפיינים הבאים לבחירתך. 

קוטל הנפילים. העקשנות שלך יכולה להתיש את האויבים העוצמתיים ביותר. כאשר אתה פוגע ביצור עם התקפת נשק, היצור סופג 1ק8 נזק נוסף אם הוא לא במספר נקודות הפגיעה המירבי שלו. אתה יכול לגרום נזק נוסף זה רק פעם אחת בכל תור. 

הורג הענקים. כאשר יצור מגודל גדול ומעלה בטווח   ½1 מ׳ ממך פוגע או מפספס אותך בהתקפה, אתה יכול להשתמש בפעולת תגובה כדי לתקוף יצור זה מייד לאחר ההתקפה שלו, בתנאי שאתה יכול לראות את היצור. 

מפזר עדרים. פעם אחת בכל סיבוב כאשר אתה מבצע התקפת נשק, אתה יכול לבצע התקפה נוספת עם אותו הנשק נגד יצור שונה הנמצא בטווח ½1 מ׳ מהמטרה המקורית ובטווח הנשק שלך. 

טקטיקה הגנתית

בדרגה 7, אתה מקבל את אחד המאפיינים הבאים לבחירתך. 

בריחה מהעדר. התקפות מזדמנות נגדך סובלות מחסרון. 

הגנה מפני התקפות מרובות. כאשר יצור פוגע בך עם התקפה, אתה מקבל תוסף 4+ לדרג״ש נגד התקפות נוספות על ידי אותו היצור עד סוף התור. 

רצון פלדה. יש לך יתרון בזריקות הצלה נגד הפחדה. 

התקפות מרובות

בדרגה 11, אתה מקבל את אחד המאפיינים הבאים לבחירתך. 

צרור. אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לבצע התקפת טווח נגד מספר יצורים בטווח 3 מ׳ מנקודה שאתה יכול לראות בטווח הנשק שלך. אתה חייב כרגיל שתהיה לך פיסת תחמושת אחת עבור כל מטרה, ואתה מבצע גלגול התקפה נפרד עבור כל מטרה. 

התקפת סופה. אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לבצע התקפת קפא״פ נגד מספר יצורים בטווח ½1מ׳ ממך, עם גלגול התקפה נפרד עבור כל מטרה. 

הגנת צייד עילאית

בדרגה 15, אתה מקבל את אחד המאפיינים הבאים לבחירתך. 

התחמקות. כאשר אתה נתון תחת השפעה, כגון נשימה האש של דרקון אדום או הלחש חזיז ברק, המאפשר לך לבצע זריקת הצלה כדי לספוג חצי נזק בלבד, אתה במקום זאת לא סופג שום נזק אם אתה מצליח בזריקת ההצלה ורק חצי נזק אם נכשלת. 

עמידה נגד הזרם. כאשר יצור עוין מפספס אותך עם התקפת קפא״פ, אתה יכול להשתמש בפעולת תגובה כדי לכפות על היצור לחזור על ההתקפה שלו נגד יצור אחר לבחירתך (מלבד היצור עצמו). 

חמיקה מופלאה. כאשר יצור שאתה יכול לראות פוגע בך בהתקפה, אתה יכול להשתמש בפעולת תגובה כדי לצמצם את הנזק שאתה סופג לחצי.