קרב תת-ימי
כאשר הרפתקנים רודפים אחרי סהוגינים בחזרה לבתיהם מתחת לפני הים, הודפים כרישים בספינה טרופה עתיקה או מוצאים את עצמם בחדר צינוק מוצף, הם חייבים להילחם בסביבה מאתגרת. החוקים הבאים חלים מתחת לפני המים.
בעת ביצוע התקפת נשק קפא״פ, יצור שאין לו מהירות שחייה (בין אם היא טבעית או שמקורה בקסם) סובל מחיסרון בגלגול ההתקפה אלא אם הנשק הוא חנית, חנית הטלה, חרב קצרה, פגיון או קלשון.
התקפת נשק בטווח מפספסת אוטומטית כל מטרה מעבר לטווח הרגיל של הנשק. אפילו נגד מטרה בטווח הרגיל, גלגול ההתקפה סובל מחסרון, אלא אם הנשק הוא רובה קשת, רשת או נשק נזרק כמו חנית הטלה (כולל זיק, חנית או קילשון).
ליצורים ולחפצים השקועים לגמרי במים יש עמידות לנזק אש.